پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۸۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
مدیرکل پست خراسان جنوبی گفت: 127 نیروی پیمانی و قراردادی داریم که درآمدهای ما کفاف پرداخت حقوق 90 نفر را دارد و 37 نیروی مازاد در کل استان وجود دارد.
شعارسال: حمید صابریان مدیرکل پست خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مهم ترین اقدامات اجرایی در سال جاری اشاره کرد و گفت: سامانه یک پارچه قبول مرسولات پستی در استان راه اندازی شود.

وی از تغییر تمبرهای پستی خبرداد و افزود: تمبرهای جاری حذف شده و تمبرهای شبیه اسکناس جایگزین انها می شود.

مدیرکل پست خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح جی نف در استان اجرا می شود، خاطرنشان کرد: بهنگام سازی کد پستی 10 رقمی، یکسان سازی آدرس و سامانه مدیریت یکپارچه املاک از مهم ترین اقداماتی است طی این طرح صورت می گیرد.

صابریان با اشاره به اینکه بهنگام سازی آدرس شهروندان سه سیلابی ارزیابی می شود، ادامه داد: نشانه محله، معبر و پلاک از جمله ملاک هایی که این آدرس براساس آن درج می شود.

وی با بیان اینکه بهنگام سازی کدپستی شهری انجام شده است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود بهنگام سازی کدپستی روستایی تا پایان سال صورت بپذیرد که طی این طرح به هر واحد یک کدپستی داده می شود.

مدیرکل پست خراسان جنوبی با بیان اینکه در بیرجند مرز بین محلات وجود ندارد، گفت: مردم می توانند با سامانه #193* از نرخ مرسولات آگاهی پیدا کند.

صابریان با اشاره به اینکه امکان رهگیری دقیق شرکت پست در استان فراهم شده است، بیان کرد: طبق این می توان عکس فردی که برای شما مرسوله را به شما تحویل می‌دهد هم مشاهده کرد.

وی گفت: افرادی که گواهی از اداره پست برای دستگاه های اجرایی می خواهند می توانند با مراجعه به سایت این اداره کل گواهی خود را با پرداخت آنلاین دریافت کنند.

مدیرکل پست خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد ترافیک به منزله ی تعداد بالای مرسوله های پستی است، گفت: در ایران سرانه هر نفر 12 مرسوله است که ایرن در خراسان جنوبی 4 است.

صابریان با اشاره به اینکه کل مرسوله های خارج شده از استان در سال 92، سه میلیون و 86 هزار بوده است، افزود: این میزان در سال 93 ، سه میلیون و 246 هزار و در سال 94، سه کیلیون و 372 هزار است.

وی میزان مرسوله های خارج شده از استان در شش ماهه ابتدای سال جاری، یک میلیون و 472 هزار است که 5 درصد رشد منفی دارد.

مدیرکل پست خراسان جنوبی گفت: 85 درصد مکاتبات دولت با دولت و دولت با مردم بوده و مکاتبات مردم با مردم کم بوده است.

صابریان بیان کرد: ارسال مرسولات خارجه از استان درسال 92، 93 و 94 به تر تیب 159، 171 و 141 مرسوله بوده است.

وی، ترافیک وارده خارجه به استان در سال 92 را سه هزارو 473 عنوان کرد و گفت: این میزان را در سال 93، سه هزار و 896 و در سال 94، چهار هزار و 563 بوده است.

مدیرکل پست خراسان جنوبی افزود: هم چنین ترافیک محصولات وارده به استان در شش ماهه ابتدای امسال دو هزارو 865 است.

صابریان با بیان اینکه میزان خرید اینترنتی در سال 92، 42 هزارو 235 بوده است، گفت: این میزان در سال 93، 45 هزار و 893 و سال 94، 42 هزارو 912 است.

وی ادامه داد: هم چنین از ابتدای سال جاری تاکنون، مییزان مرسولات ورودی به استان، 18 هزارو 194 بوده است.

مدیرکل پست خراسان جنوبی تصریح کرد: افزایش میزان خریدهای اینترنتی نشان می دهد مردم بیشتر به سمت خریدهای اینترنتی روی آورده اند و رغبت از بازارها فیزیکی کم شده است که برای این مهم باید هر کسبه یک فروشگاه اینترنتی نیز داشته باشد که اداره پست می تواند این تبلیغات را با هزینه 75 هزار تومان در سال انجام دهد.

صابریان بیان کرد: در سال 92،93 و 94 به ترتیب 190 هزار، 200 هزارو 220 هزار بهنگام سازی کد پستی صورت گرفته است.

وی بااشاره به 86 هزار کدپستی بهنگام سازی شده در شش ماهه نخست سال جاری، اظهارکرد: در استان 600 هزار رکورد پستی وجود دارد که از این میزان 180 هزار روستایی است.

مدیرکل پست خراسان جنوبی بهسازی دفترپستی خیابان 17 شهریور بیرجند، بازسازی اداره پست بشرویه به اعتبار 100 میلیون تومان و افتتاح باجه شبانه روزی پست بیرجند را از پروژه های افتتاحی در سال جاری عنوان کرد.

صابریان با بیان اینکه در شش ماهه سال 95، یک هزارو 602 صادره اینترنتی از استان داشتیم، گفت: این میزان نسبت به شش ماهه سال 94 دو هزارو 47 بوده است که 21 درصد رشد منفی دارد.

وی از مرتفع شدن مشکل پست طبس خبرداد و گفت: قبلا مرسولات پستی از ساعت نه صبح به بعد برای روز بعد می ماند که با رایزنی صورت گرفته تا ساعت 2.5 تحویل مرسولات پستی در این شهرستان صورت می گیرد.

مدیرکل پست خراسان جنوبی از همکاری این اداره در سرشماری نفوس و مسکن گفت و ادامه داد: برای سهولت در ثبت نام در این سرشماری مردم میتوانند به صورت رایگان کد پستی خود را دریافت کنند.

صابریان با بیان اینکه با 20 دستگاه اجرایی همکاری داریم، گفت: ما بودجه دولتی نداریم و از درآمدهای خود برای استان هزینه می کنیم.

وی تصریح کرد: 127 نیروی پیمانی و قراردادی داریم که درآمدهای ما کفاف پرداخت حقوق 90 نفر را دارد و 37 نیروی مازاد در کل استان وجود دارد.

مدیرکل پست خراسان جنوبی ادامه داد: 400 نفر در بخش خصوصی با پست استان همکاری دارند.

صابریان با بیان اینکه امسال افزایشی در تعرفه ها نداشتیم، گفت: در سال گذشته 10 تا 15 درصد تعرفه ها افزایش یافت.

وی بیان کرد: بودجه سال 95 در کشور یک هزار میلیارد تومان بوده است که این میزان در خراسان جنوبی شش میلیارد تومان است و نسبت به سال گذشته که چهار میلیارد تومان بوده است رشد دارد.

وی افزود: سال گذشته اداره کل پست استان یک میلیارد و 400 میلیون تومان ضرر داشت که پیش بینی می شود امسال دو میلیارد و 400 میلیون تومان ضرر داشته باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، تاریخ انتشار: پنجشنبه 15 مهر 1395، کدخبر: 67641، www.khavarestan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین