پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۰۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
بیمارستان ۳۲تختخوابی آباده طشک در سال۹۶به بهره برداری می رسد۳میلیارد تومان برای اتمام بیمارستان اختصاص می یابد این قول های دکتر ایمانیه رئییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود که روز گذشته برای بررسی مسائل بهداشت و درمان وسلامت آباده طشک به اتفاق دکتر مسعودی نماینده مجلس و مهندس امیری فرماندار شهرستان نی ریز به آباده طشک عزیمت کرده بودند.

شعار سال: کلنگ زنی مرکز خدمات جامع سلامت و ساختمان ستاد شبکه در آباده طشک با حضور اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نماینده مجلس و فرماندار نی ریز

با حضور اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کلنگ یک مرکز خدمات جامع سلامت و ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان آباده طشک، از محل اعتبارات بهداشتی طرح تحول نظام سلامت، به زمین زده شد.

در ادامه سفر اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به شهرستان های فارسبا حضور دکتر ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و هیئت همراهآیین کلنگ زنی یک مرکز خدمات جامع سلامت و ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان آباده طشک، به زمین زده شد.

این مرکز خدمات جامع سلامت، همسو با اهداف طرح تحول نظام سلامت در عرصه بهداشتی، با ۷۷۳مترمربع زیربنا، به مجموعه ارایه خدمات سلامت در آباده طشک می پیوندد.

همچنین در آیین امروز، کلنگ ساختمان ستاد شبکه نیز در دو طبقه و با مجموع هزار و ۱۰۰مترمربع زیربنا، به زمین زده شد.

بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت امام هادی(ع) در آباده طشک، دیگر برنامه سفر اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

این مرکز با حضور یک پزشک خانواده، چهار مراقب سلامت و کارشناسان تغذیه و بهداشت روان، همچنین خدماتی مانند آزمایشگاه و مرکز تسهیلات زایمانی، به بیش از هفت هزار و ۶۰۰نفر از جمعیت منطقه، ارایه خدمت می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جمع کارکنان این مرکز آباده طشک با بیان اینکه ۶ گروه اجتماعی پرخطر در برنامه پزشک خانواده باید مد نظر قرار گیرند، گفت: مراقبان سلامت مراکز موظفند برای هرکدام از افراد پرونده سلامت تشکیل داده و پیگیری های لازم را در خصوص سلامت آنان، داشته باشند.

دکتر ایمانیه با تاکید بر اینکه ظرفیت و توانمندی های فارس برای اجرای طرح پزشک خانواده به حد مطلوب رسیده است اضافه کرد: فاصله سلامتی مردم فارس با استان های دیگر طی اجرای طرح پزشک خانواده در پنج سال آینده مشخص می شود. وی افزود: در جلسه ای که بادکتر حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در سخنگوی وزارت بهداشت در شیراز داشتیم وی گفت: در چند سال آینده فاصله بین سلامت مردم فارس و استان های دیگر معلوم می شود که فارس چقدر جلوت است.

رییس دانشگاه که به همراه دکتر "کرامت اله افراشی” معاون امور اجتماعی، دکتر "عبدالخالق کشاورزی” قائم مقام معاون درمان، دکتر "عبدالرسول همتیقائم مقام معاون بهداشتی و "محمدحسین سرایداران” مشاور رییس دانشگاه در امور ایثارگران در این بازدید حضور دارند، با گفت و گو با کارکنان این مرکز خدمات جامع سلامت، بر چگونگی ارجاری بسته های خدمتی طرح تحول نظام سلامت، نظارت کردند.

در ادامه، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و هیات همراه، در منزل مرحوم "فرامرز لشنی”یکی از کارکنان بازنشسته بهداشت و درمان آباده طشک که اخیرا به رحمت ایزدی پیوست حضور یافته و با خانواده او دیدار و با اهدای لوح تقدیر از خانواده او دلجویی کرد.

دیدار با "بهرام جعفرپور” جانباز بالای ۷۰درصد شبکه بهداشت و درمان آباده طشک و قدردانی از ایثارگری های او، از دیگر برنامه های سفر اعضای هیات رییسه به آباده طشک بود دکتر ایمانیه در این دیدار، تمام دستاوردهای انقلاب و هرچه که مردم ایران در حال حاضر دارند را حاصل ازخود گذشتگی رزمندگان و شهدا برشمرد و با اهدای لوح تقدیر، از ایثارگری ها و زحمات این رزمنده و خانواده او قدردانی کرد.

همچنین در این سفر از پروژه در حال ساخت بیمارستان ۳۲تخت خوابه آباده طشک با حضور اعضای هیات رییسه دانشگاه بازدید شده و ضمن بررسی روند احداث این پروژه، در خصوص سرعت بخشیدن به این روند، تصمیم گیری شد.

دکتر ایمانیه در پایان این بازدید یک ساعته شرکت کرد و به سوالت پیرامون تعداد و نوع طرح هایی که امروز در این بخش ساخت آنها آغاز شده،علت توقف عملیات ساخت بیمارستان آباده طشک، کمبود پایگاه اورژانس جاده ای و همچنین کمبود آمبولانس در این بخش توضیح داد

وی گفت: این طرح ها شامل مرکز جامع سلامت شهر آباده طشک ، ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان این بخش،دو مرکز بهداشتی،درمانی روستائی ،دوخانه بهداشت روستائی و ۴خانه پزشک می باشد.که عملیات اجرائی آنها بامجموع زیر بنای ۳۷۹۲متر آغاز شد

دکتر ایمانیه در مورد زمان بهره برداری ازاین طرح ها نیز افزود: این طرح ها در سال۹۶به بهره برداری خواهند رسید.

وی در مورد توقف عملیات ساخت بیمارستان۳۲تختخوابی آباده طشک نیز گفت:به دلیل کمبود اعتبار این طرح مدتی متوقف بود که با اختصاص۳میلیاردتومان به زودی عملیات تکمیل این طرح آغاز و این بیمارستان در سال۹۶به بهره برداری خواهید رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین مبلغ۱میلیارد و یکصد میلیون جهت تعمیر و تغییرات درمانگاه شبانه روزی امام هادی(ع) شهر اباده طشک اختصاص داد.

دکتر ایمانیه در مورد کمبود پایگاه اورژانس جاده ای و کمبود آمبولانس نیز گفت: این مشکل در تمام نقاط کشور وجود دارد که با اعتبارات خوبی که در بودجه سال ۹۶جهت این امر اختصاص یافته، که در هفته آینده درمجلس شورای اسلامی مطرح که امیدواریم با تصویب آن این مشکل در سال۹۶وسال۹۷مرتفع شود.

گفتنی است در سفر دکتر ایمانیه به آباده طشک دکتر مسعودی نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی ،امیری فرماندار نی ریز،ذکائی رئییس شبکه بهداشت و درمان نی ریز، حاجتی بخشدار آباده طشک ، برومندرئیس شورای اسلامی شهر،محمدجانی رئیس و کارکنان شبکه بهداشت ودرمان این بخش حضور داشتند.

این هیئت پس از این بازدید به سوی نی ریز حرکت کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبری سیاسی اجتماعی عصر بختگان، تاریخ 26 دی 95، کد مطلب:: www.asrebakhtegan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین