پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
معاون استاندار مرکزی گفت: پیرو دستور ابلاغی از سوی وزارت کشور مبنی بر تشکیل ستاد مردمی اربعین و برنامه فوق العاده‌ای که به استان مرکزی ابلاغ شده است این استان به عنوان استان معین ایلام انتخاب شد.

شعارسال: عزیز فیلی،با اشاره به اقدامات انجام داده شده در راستای برگزاری مراسم اربعین اظهار داشت: با عنایت به اقداماتیکه در ستاد اربعین اجرا شده است و جلساتی که در وزارت کشور با استانداران کشور برگزار شد مقرر گردید که هراستان یک‌ستاد مردمی برای ساماندهی بهتر مراسمات اربعین داشته باشد.

وی افزود: ستاد اربعین در استان مرکزی تشکیل‌و اقدامات نخست درباره اربعین حسینی و وظایف هر استان مشخص شد و در قالب جلسه‌هایی‌که در استان با حضور نماینده ولی‌فقیه داشتیم وظایف هردستگاه مشخص و ابلاغ شد.

معاون عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده استان مرکزی در مراسم اربعین حسینی گفت: با توجه به هجوم زوار به مرز مهران‌و علاقه مندی آحاد مردم به این مرز و به دلیل آشنایی که استان مرکزی با استان ایلام داشت استان مرکزی به عنوان استان معین استان ایلام انتخاب شد.

فیلی تصریح کرد: حدود 4هفته پیش اولین بازدید ما از ایلام و مرز مهران انجام شد و برای مرز مهران پیش بینی‌های لازم انجام شد و مهران را به عنوان پایلوت‌و معین خود اعلام کردیم ودر این راستا یک شهردار از بین‌مدیران استانی«مدیر شهری استانداری» انتخاب‌کردیم که به عنوان شهردار معین استان مرکزی در مهران مستقر شود.

وی ادامه داد: اوضاع و احوال امکانات مستقر در ایلام مورد بازبینی قرار گرفت و نیازسنجی شد که نیازهای استانی توسط مسئولان استان در بخش‌های خدمات شهری، بهداشت‌و درمان و نیز در بحث ماشین‌آلات راهداری در قالب 4 اکیپ و گروه مختلف به مهران اعزام شدند.

*اقدامات عمرانی انجام شده توسط استان مرکزی در مرز مهران 20 میلیارد ریال است

معاون عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به آغاز عملیات عمرانی در مهران گفت: در حدود 3 هفته است که عملیات و خدمات رسانی آغاز شده است، همچنین طبق نظرسنجی انجام شده از مسئولان استان ایلام آن‌ها از همکاران ما در مهران رضایت کامل را داشتند.

فیلی خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده توسط استان مرکزی در مهران از قبیل توان مهندسی، ماشین‌آلات، اجرای سیستم روشنایی وروری شهر مهران، تکمیل روشنایی معابر شهر مهران، خدمات شهری مهران، تسریع و ساماندهی ورودی پایانه‌ مرزی با انجام عملیات خاکی است.

وی افزود: اکیپ‌های آتش‌نشانی را به مهران اعزام کرده‌ایم تا در مسیر مهران-ایلام مستقر شوند و آمادگی مهار هرگونه حوادث‌احتمالی را داشته باشند، همچنین‌اکیپ‌های بهداشت‌و درمان در بیمارستان‌های ورودی مهران در طول مسیر پایانه‌ها مستقر شدند.

معاون عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به ارزش ریالی اقدامات انجام شده گفت: ارزش ریالی اقدامات انجام شده در مهران بالغ بر 20 میلیارد ریال از توان مهندسی، امکانات ماشین آلات، منابع مالی است.

*نیروهای استان مرکزی تا پایان بازگشت زائران اربعین در مرز مهران مستقر هستند

فیلی تصریح کرد: اقداماتی که برای بازگشت زائران به ایران پیش بینی کرده‌ایم شامل اعزام 40 دستگاه اتوبوس از شهرهای اراک و ساوه به مهران است، افرادی که با وسائل شخصی یا اتوبوس‌ها به مهران سفر کرده‌اند تا 12 کیلومتری مهران می‌روند و از آن‌جا توسط اتوبوس‌ها به سطح شهر اعزام می‌شوند این عملیات در راه بازگشت هم ادامه دارد.

وی افزود: اتوبوس‌های تدارک دیده شده برای این مراسم زائران از نقطه مرزی به شهر مهران و محل استقرار پارکینگ‌ها باز می‌گردانند.

معاون عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به اقدامات در نظر گرفته برای بازگشت زائران گفت: اکیپ‌های بهداشت و درمان تا 3 روز بعد از مراسم بازگشت اربعین هم در مهران مسقر هستند، خدمات شهری تا 5 روز بعد از روز اربعین در شهر دائر خواهد بود و نظافت و خدمات شهری را انجام می‌دهند.

فیلی‌خاطرنشان کرد: اکیپ‌های آمبولانس متشکل‌از اکیپ‌های اعزامی از سپاه پاسداران، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس آنجا مستقر هستند و تا چند روز بعد از مراسم اربعین در محور مهران-ایلام، شهر مهران و پایانه مرزی حضور دارند.

وی ادامه داد: تا زمانی که همه زائران به ایران برگردند این اکیپ‌های در نظرگرفته شده در محل‌های مشخص شده مستقر هستند و خدمات مورد نیاز را به زائران ارائه خواهند کرد.

*عدم حضور استان مرکزی در برنامه‌های اربعین سال گذشته

معاون عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به نقش استان مرکزی در برنامه‌های سال گذشته گفت: استان مرکزی سال گذشته هیچگونه خدماتی به زائران در مرزها ارئه نداده است و برای آن‌ها هیچ برنامه‌ای نداشته است لیکن امسال با برنامه ریزی وسیع و علاوه بر برنامه ابلاغی از سوی وزارت کشور به منظور برپایی ستاد مردمی اربعین برنامه‌های فوق العاده دیگری هم داشته است که این برنامه‌های وظیفه ذاتی ما نیست بلکه وظیفه شرعی و انسان دوستی استان مرکزی است.

فیلی تصریح کرد: نظم و عبور و مرور زائران از شهر مهران برخلاف سال گذشته بسیار منظم است و از ترافیک سبک و روانی برخوردار است.

وی ادامه داد: تمام خودروها قبل از ورود به شهر درپارکینگ‌هایی که استان مرکزی احداث کرده است متوقف می‌شوند و با اتوبوس‌ها به سمت مهران و نقاط مرزی می‌ روند.

معاون عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به خدمات راه و شهرسازی گفت: محورهایی را به سمت شهر مهران به طول 11 کیلومتر به صورت آزادراه احداث کرده‌ایم و باندهای یک طرفه که سبب ترافیک می‌شد را حذف کردیم، همچنین نظافت، بهداشت، درمان و تصادفات جاده ای به حداقل ضرر و تلفات رسیده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 10آذر1394، کدخبر: 931099: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین