پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۶۸۸
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
مدیر عامل خانه مطبوعات استان یزد با بیان این که وضیت رسانه‌ها در این استان اصلاً خوب نیست، گفت: با وجود این که در حال حاضر خانه مطبوعات یزد تنها یک اسم است و هیچگونه جایگاه قانونی ندارد، اما برخی افراد از نام آن سوءاستفاده می‌کنند.
شعار سال: «مسعود میرجلیلی» اظهار کرد: طی دو سال گذشته باید انتخابات خانه مطبوعات برگزار می‌شد اما با توجه به این که عده‌ای نبود خانه مطبوعات را به نفع خود می‌دانند، در این مورد کارشکنی کردند.

وی با بیان این که متاسفانه در این مدت نیز هیچگونه اقدام عملی از سوی اداره ارشاد نیز برای برگزاری قانونی انتخابات انجام نشده است،تصریح کرد: در حال حاضر خانه مطبوعات استان یزد فقط یک اسم است و هیچگونه جایگاه قانونی ندارد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان یزد با اعلام اینکه اینجانب یک‌ سال پیش استعفا داده‌ام، گفت: با توجه به این که طبق آخرین آگهی تغییرات در ثبت شرکت‌ها، اینجانب هنوز مدیر عامل هستم و هیچگونه آگهی تغییراتی ثبت نشده است، بنابراین استعفا هنوز صورت رسمی به خود نگرفته و هیچ‌گونه تفویض اختیاری به فردی نکرده‌ام.

میرجلیلی خاطرنشان کرد: بر این اساس، طبق اساسنامه خانه مطبوعات فقط مدیر عامل، مقام اجرایی و اداری خانه مطبوعات است اما متأسفانه یکی از اعضای هیأت مدیره، شماره دفتر روزنامه خود را به نهادها و ادارات اعلام کرده و به عنوان خانه مطبوعات فعالیت می‌کند.

وی در ادامه به آسیب‌هایی که نداشتن یک تشکل قانونی برای جامعه خبری استان یزد به دنبال دارد اشاره و اظهار کرد: نبود این تشکل قانونی باعث شده که متاسفانه در نشست‌های شورای اطلاع‌رسانی استان یزد که به ندرت در طول فعالیت دولت یازدهم نیز برگزار شده است، شخصی به صورت غیرقانونی خود را به عنوان نماینده خانه مطبوعات معرفی کند.

مدیر عامل خانه مطبوعات یزد با اشاره به این که در خانه مطبوعات عنوانی به نام رئیس خانه مطبوعات نداریم، تاکید کرد: عنوان رییس فقط مربوط به رییس هیأت مدیره است که آن هم برای تشکیل هیأت مدیره و لاغیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: اینجانب در طول یک سال و نیم گذشته هیچ نامه‌ای را امضا نکرده‌ام و این در حالی است که طبق آگهی قانونی ثبت شده در اداره ثبت شرکت‌ها، تمام نامه‌های اداری با امضای شخص مدیر عامل و مهر خانه مطبوعات، قانونی است و بر همین اساس نیز هرگونه نامه‌نگاری و صورت‌جلسه‌ای با امضای غیر از امضای مدیرعامل، غیرقانونی و قابل پیگیری است.

میرجلیلی عنوان کرد: متاسفانه نبود یک تشکل مطبوعاتی در استان طی این مدت باعث ضایع شدن حق بسیاری از خبرنگاران واقعی شده است به طوری که به عنوان نمونه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد، صدا و سیما را به عنوان مسئول کمیته اطلاع‌رسانی مشخص کرده‌اند، در حالی که سازمان صدا و سیما از بودجه دولتی ارتزاق می‌کند و الزاما باید در این نشست‌ها حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین در نشستی که به تازگی در شورای زکات استان برگزار شد، گزارش کمیته اطلاع‌رسانی تنها مربوط به اقدامات صدا و سیما بود و بر اساس این گزارش ظاهراً هیچگونه اطلاع‌رسانی دیگری به جز صدا و سیما صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: متأسفانه عدم اقدام عملی اداره ارشاد و سرخوردگی خبرنگاران و فعالان واقعی استان سبب شده تا خانه مطبوعات همچنان بلاتکلیف باشد.

میرجلیلی عنوان کرد: با توجه به این که با روند موجود امیدی به برگزاری انتخابات وجود ندارد، از معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان درخواست داریم که با حضور همه فعالان عرصه خبر که مجوز قانونی دارند و کار آنها تولید خبر است نه کپی خبر، نشستی برگزار شود و در همان جلسه افراد کاندیدا معرفی و از بین آنها یک نفر به عنوان نماینده و یک نفر نیز به عنوان جایگزین انتخاب شود تا در نشست‌ها و کارگروه‌ها به عنوان نماینده اصحاب رسانه استان حضور یابند.

مدیر عامل خانه مطبوعات استان در پایان نیز تاکید کرد: متأسفانه وضعیت رسانه‌ها در استان یزد اصلاً خوب نیست و بسیاری از مدیران نیز در رابطه با بیان عملکرد خود تعلل می‌کنند و به نظر بنده اصلا برایشان مهم نیست که این عملکرد بیان بشود یا خیر لذا از رییس شورای اطلاع رسانی استان که خود نیز جزئی از رسانه هستند، درخواست داریم این روال ناامید کننده و فرسایشی را اصلاح کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 4 بهمن 1395، کد مطلب: 95110402604، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین