پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۹۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کارشناس مسئول مدیریت بحران استان یزد با بیان اینکه یزد روی گسل زلزله قرار گرفته است، گفت: سالی هزار و ۳۰۰ زلزله در شعاع ۳۰۰ کیلومتری یزد رخ می دهد.

شعارسال: محمدجواد دهقانی با بیان اینکه ایران کشور بلاخیز در برابر زلزله است، اظهار داشت: سالانه ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر به دلیل فشارهای ناشی از زلزله توسط گسل‌ها از مساحت کشور ما کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد از وسعت کشور ما در برابر زلزله آسیب‌پذیر است، عنوان کرد: یزد شاید نسبت به سایر نواحی کشور در زمینه زلزله آرامتر باشد اما اگر آمارها رصد شود، به این نتیجه می‌رسیم که یزد نیز به رغم آرامی، زلزله خیز است.

دهقانی بیان کرد: سالی هزار و ۳۰۰ مورد زلزله در استان یزد و در شعاع ۳۰۰ کیلومتری این استان رخ می‌دهد که اغلب این زلزله ها یک تا چهار ریشتری هستند.

کارشناس مسئول مدیریت بحران استان یزد ادامه داد: زلزله‌های پنج ریشتری نیز در استان یزد رخ داد که اغلب این زلزله ها در منطقه ساغند است اما به دلیل اینکه در نواحی بیابانی و کویری رخ می‌دهد و این محل ها اغلب مسکونی نیست، خسارتی به دنبال ندارد.

وی تاکید کرد: با نگاهی علمی به این نتیجه خواهیم رسید که زلزله از ملزومات زمین است و بشر باید به سمتی برود که زلزله ها برای او کمترین خسارت ها را به دنبال داشته باشد.

دهقانی عنوان کرد: به طور قطع ساخت و سازهای مطلوب و مقاوم همچنین آموزش در زمینه کاهش خطرات زلزله از مواردی است که می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

وی در مورد زلزله های کوچکی که معمولا در استان یزد رخ می دهد،‌ افزود: از یک سو می‌توان گفت این اتفاق خوبی است که انرژی زمین با زلزله های کوچک تخلیه می شود اما از سوی دیگر می توان این زلزله ها را زنگ خطری برای زلزله های بزرگتر دانست.

دهقانی تصریح کرد: در هر حال آنچه حائز اهمیت است، آمادگی مردم استان در برابر وقوع بحران زلزله است که در این راستا هم آموزش مردم و هم مقاوم بودن ساختمانها بسیار حائز اهمیت است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 5بهمن1395، کدخبر: 3886088: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
این که خبر خوبیه. چون بار زمین خالی می شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین