پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۲۱۷
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
نماینده ولی فقیه در استان کردستان ضمن اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی نباید یک نیازمند داشته باشیم، گفت: وجود حتی یک گور خواب در هر نقطه از این کشور زیبنده نظام نیست.

شعارسال: آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی صبح امروز در دومین نشست علمی کاربردی مدیران ارشد بهزیستی کشور با محوریت سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه کشور که به میزبانی بهزیستی کردستان و در سالن جلسات بهزیستی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بهزیستی نقش بزرگی در کشور ما دارد، چراکه هر نظامی باید برای قشر آسیب‌پذیر خود یک تشکیلاتی را ببیند و آنها را مورد توجه قرار دهد.

وی با بیان اینکه نظام در برابر مردم مسوولیت دارد، گفت: یک سری می‌توانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند اما بعضی‌ها نیاز به کمک و توجه بیشتر از سوی نظام دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: در اینکه خود موضوع مورد توجه اسلام است، تنها مربوط به یک دستگاه نمی‌شود و همه مردم باید پای کار باشند.

وی با بیان اینکه همه اقشار مردم باید در راستای پاسخگویی به نیازهای این طیف از جامعه ورود پیدا کنند، گفت: حرکت در مسیر پاسخگویی به نیاز، نیازمندان پاداش دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: هر مومنی که گره‌ای از سر راه مومنی باز کند، براساس احادیث امامان خداوند متعال 70 مشکل را از سر راهش بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه حرکت در این راستا در کنار یک وظیفه سازمانی برای افرادی که در این نظام مسوولیتی در این زمینه دارند، یک وظیفه دینی است،گفت: این فرصت خدمت‌رسانی که در این پست‌ها به شما داده شده هدیه و امانت الهی است که باید، با خدمت صادقانه قدر آن را بدانید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: تا زمانی که این افراد به خوبی از این فرصت استفاده و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند جامعه به سمت عدالت حرکت می‌کند.

وی افزود: کسی که بیشتر برای مردم گام برمی‌دارد، خداوند در دنیا و آخرت جایگاه قابل توجهی در نظر می‌گیرد و این نشان از توجه دین اسلام به همه اقشار جامعه است.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین رسالت‌های بهزیستی رساندن خانواده‌های مخاطب به سطح توانایی است، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف این سازمان توجه به سلامت خانواده‌ها است.

وی با بیان اینکه ایجاد خانواده‌های سالم در جامعه اسلامی از مهم‌ترین مباحث است، گفت: برای تحقق این مهم مسوولیت‌هایی برای سازمان‌های مختلف تعریف شده است.

به گفته نماینده مردم کردستان در خبرگان، ایجاد بسترهای لازم برای ازدواج پایدار و جلوگیری از طلاق از ضرورت‌هایی است که باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی ایجاد درآمد برای اقشار نیازمند را مورد تاکید قرار داد و گفت: خوشبختانه کارهایی در این راستا انجام شده و بهزیستی و کمیته امداد در بحث اشتغال‌زایی برای مددجویان خوب عمل کرده است.

حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: متاسفانه در برخی جاها شاهد هستیم که برخی از افراد نیازمند که بعضا معلول هم هستند در جامعه ما رها شده که باید برای ساماندهی آنها اقدامات اساسی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی نباید یک نیازمند داشته باشیم، گفت: وجود حتی یک گور خواب در هر نقطه از این کشور برای نظام ما زشت است و باید سعی کنیم و با توجه به مدل‌هایی که داریم بستر را برای سازماندهی و توانمندی نیازمندان فراهم سازیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه رسیدن به محرومین باید در اولویت قرار بگیرد، افزود: ایجاد بسترهای لازم برای اینکه روی پای خودشان بایستند ضروری است و در این راستا باید برنامه‌ریزی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: توجه به محرومین و سامان دادن آنها مهم‌ترین وظیفه مسوولان است و بهانه کمبود بودجه قابل قبول نیست، چگونه برای جاهای دیگر بودجه داریم، ولی برای نیازمندان اعتبار نداریم.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه نگاه مسوولین بهزیستی باید به سمتی برود که از مشکلات مخاطب خود زجر بکشند و این را به سایر مسوولان انتقال دهند، خاطرنشان کرد: تا چنین دیدگاهی شکل نگیرد نمی‌توان انتظار خروجی چندانی در این حوزه باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 6 بهمن 1395، کدمطلب: 13951106000191 ،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین