پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۲۲۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزایش ۳ برابری صادرات دارو و تجهیزات پزشکی در پسابرجام را نشان از رشد تولید داخلی دانست و گفت: ایران آمادگی حضور در بازار جهانی دارو را دارد.

شعارسال: عباسعلی پوربافرانی درباره افزایش صادرات دارو و تجهیزات پزشکی، افزود: با توجه به اینکه حوزه دارو و تجهیزات پزشکی از حوزه‌های مهم و تاثیرگذار در بازار جهانی است لذا توفیقات حاصل شده در حوزه صادرات در این بازار، می تواند کمک شایانی به توسعه ایران از جهات اقتصادی کند.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی، سهم عمده بازار جهانی را به خود اختصاص داده، ادامه داد: افزایش صادرات سه برابری دارو و تجهیزات پزشکی نشان از رشد تولید داخلی و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی دارد.

پوربافرانی تصریح کرد: بدون شک در دست گرفتن بازار جهانی و افزایش صادرات دارو و تجهیزات پزشکی نشان دهنده آن است که محصولات ما از کیفیت خوبی برخوردار است و توانسته مورد توجه سایر کشورها قرار گیرد.

وی یادآور شد: افزایش صادرات دارو و تجهیزات پزشکی اقدام مثبتی در جهت رشد اقتصادی مناسب و اشتغال پایدار و مولد است همچنین این مهم نشان از رشد علمی و دانش فناوری همه جانبه دارد.

پوربافرانی تاکید کرد: درحال حاضر به شرکت های دارویی جایزه ملی کیفیت ارایه می دهیم و اگر این شرکت ها بر کیفیت محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی خود ورود پیدا کنند هم در زمینه صادرات موفق خواهیم شد هم می توان شاهد کاهش بیش از پیش واردات بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: بدون شک اگر متخصصان احساس کنند در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، تولیدات داخل قابلیت رقابت با محصولات خارجی را دارند دیگر رغبتی برای واردات این محصولات وجود نخواهد داشت زیرا وارد کردن محصولات به جهت خروج ارز می‌تواند مشکلات اقتصادی را به همراه داشته باشد این در حالی است که تولیدات داخل می‌تواند کمک زیادی به حوزه اقتصاد داشته باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 7بهمن1395، کدخبر: 3887875: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین