پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۲۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲
نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت:چه توجیه اقتصادی وجود دارد که منابع آبی خود را رها کرده و از سویی ندانیم که آیا می‌توانیم آب ر به استان کرمان بیاوریم. وی با تاکید بر اینکه درخواست داریم وزارت جهاد کشاورزی و نیرو باید جبران مافات کنند، بیان کرد: ما می‌خواهیم آب را شیرین کنیم و در حالی که آب خودمان هدر می‌رود، به دنبال انتقال آب از جای دیگر هستیم.

شعار سال: به نقل از شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان؛ حبیب‌الله نیکزادی صبح امروز در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به خشکسالی‌های استان و کمبود منابع آبی گفت: بسیاری از قنات‌های منطقه شرق استان کرمان خشک شده و به شدت دچار بحران کم‌آبی می‌شویم.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در چند سال گذشته که سد نساء به بهره برداری رسیده، به علت بی توجهی وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی در تکمیل لوله های آبرسانی، خسارت بسیار زیادی به منطقه در زمینه آب وارد شده است.

نیکزادی با بیان اینکه ما نتوانسته ایم از آب پشت سد استفاده کنیم و آب این سد در حال تبخیر است، اظهار داشت: از سوی دیگر آب موجود نیز با عدم اجرای سیستم‌های تحت فشار و احداث گلخانه از طریق چاه‌های مجوزدار بیهوده هدر می‌رود.

وی با اشاره به اینکه اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در استان کرمان سهم اول را دارد، اذعان داشت: اما سهم شرق استان کرمان چه میزان است و شهرستان‌های شرقی در احداث گلخانه‌ها چه سهمی دارند؟

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر امروز ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست به استان کرمان خاطرنشان کرد: از خانم ابتکار سؤال کنید که آیا می داند که درختان ۱۰ متری منطقه شرق کرمان زیر شن‌های روان دفن شدند؟ مردم شرق استان کرمان در باد و ریزگرد چگونه زندگی می‌کنند؟ شن‌های روان خانه‌های مردم را دفن کردند و رئیس سازمان محیط زیست باید اینها را هم ببینند.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس با بیان اینکه هرگونه کوتاهی و فرصت سوزی را به مردم اعلام می کنم، گفت: متاسفانه دچار روزمرگی شده ایم و فقط حرف می زنیم و اتفاقی هم نمی افتدنیکزادی ابراز کرد: چه توجیه اقتصادی وجود دارد که منابع آبی خود را رها کرده و از سویی ندانیم که آیا می‌توانیم آب را به استان کرمان بیاوریم.

وی با تاکید بر اینکه درخواست داریم وزارت جهاد کشاورزی و نیرو باید جبران مافات کنند، بیان کرد: ما می‌خواهیم آب را شیرین کنیم و در حالی که آب خودمان هدر می‌رود، به دنبال انتقال آب از جای دیگر هستیم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آرگ نیوز، تاریخ انتشار:7 بهمن 1395، کد مطلب: -، www.argnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین