پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۱۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
با گذشت هشت ماه از آغاز به کار نمایندگان خراسان شمالی در مجلس دهم، رسانه های استان کمتر شاهد برگزاری نشست خبری نمایندگان این استان و تعامل با خبرنگاران رسانه های جمعی هستند.

شعارسال: غیبت نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان حوزه انتخابیه بجنورد و چهار شهرستان تابعه خراسان شمالی در طول سفرهای وزا، مهمانان تراز اول کشوری و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان نیز از دیگر نکات جالب توجه در بررسی عملکرد هشت ماهه نمایندگان استان در مجلس دهم بوده است.

حضور نداشتن نمایندگان استان در جلساتی که با حضور مهمانان کشوری برگزار می شود و از بین رفتن روزنه امیدی برای استان که بتوان بودجه ای را نصیب استان کرد، طوری بوده که حتی در شبکه اجتماعی و فضای مجازی از سوی شهروندان به آن اعتراض شده است.

صرف نظر از موجه یا غیرموجه بودن این غیبت ، مشکلات گسترده ای در حوزه های مختلف و علی الخصوص اشتغال و ضعف شدید زیرساخت ها، انواع مشکلات جامعه کارگری و مشکلات و مسائل اجتماعی در استان مشهود است که حضور نمایندگان استان در مجلس در کنار وزا و مهمانان تراز اول کشوری می توانست ره آوردی هر چند کم برای رفع بخشی از مشکلات این حوزه انتخابیه داشته باشد .

در طول این 8 ماه با این که مشکلات بسیار زیادی برای مردم استان پیش آمده است اکثر نمایندگان تقریبا هیچ نقشی در رسیدگی به آن حتی در حد بازدید از مناطق خسارت دیده را هم نداشته اند .

در حالی که تقریبا 70% مردم استان خراسان شمالی کشاورز هستند و امسال نیز به دلیل مشکلاتی از جمله سیل، سرمازدگی و آفات محصولات باغی و کشاورزی ، متحمل ضرر و زیان های زیادی شدند اما دریغ از پیگیری نمایندگان و هم اکنون نیز صدها تن از محصول پیاز مردم از بین می رود اما معلوم نیست نماینده ها حتی از این موضوع خبر داشته باشند.

به جرات می توان گفت که تعامل با خبرنگاران رسانه های جمعی از سوی نمایندگان مردم استان یکی از حلقه های مفقوده اطلاع رسانی در استان بوده و نمایندگان استان با نادیده گرفتن این مهم از این فرصت ارزشمند به راحتی عبور می کنند.

متاسفانه اکثر نمایندگان خراسان شمالی در مجلس دهم به طور کلی از ارتباط با رسانه ها و پاسخگوئی به زبان و صدای مردم سر باز می زنند و هر چه از زمان آغاز به کار مجلس جدید می گذرد تلاش ها برای تعامل با نمایندگان و همچنین پاسخگوئی آن ها بیشتر با شکست مواجه می شود.

تا کنون گمان می رفت این فرار از رسانه ها به خاطر بی تجربگی و هراس ناشی از آن باشد اما با گذشت نزدیک به هشت ماه از کار در کسوت یک نماینده عدم پاسخگویی نمایندگان استان با این بهانه قابل قبول نیست.

گویا پاسخگوئی مسئولین رفته رفته منسوخ می شود و مردم تنها در زمان انتخابات برای برخی ها اهمیت دارند.نمایندگانی که در رقابت های انتخاباتی برای کسب یک رای بیشتر از دادن وعده و وعید، حضور در مراسمات گوناگون و صرف هزینه های تبلیغاتی گزاف ابایی نداشتند، اکنون با تکیه بر مسند قدرت دیگر لزومی برای پاسخگویی نمی بینند.

این در حالی است که با شروع فعالیت های انتخاباتی، این شائبه وجود دارد که تمرکز برخی از وکلای ملت ، جایی دور از امور ملت باشد، جایی حوالی صندوق های رای انتخابات 96!

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصراترک، تاریخ انتشار: 19دی1395، کدخبر: 2780071: www.atraknews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
King
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
وکلای ملت از مردم هستند و باید به فکر مردم و برای مردم خود زندگی کنند اگر قرار باشد که پس از انتخاب انها دیگر ارتباطی با مردم استاد نداشته باشند چگونه میتوانند درد مردم را بفهمند تا برای ان چاره ای بیابند
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین