پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۲۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
معاون توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان شمالی گفت: زنان تمایل بیشتری به موادمخدر صنعتی نسبت به سنتی در خراسان شمالی دارند و به ترتیب هروئین، کریستال، تریاک، شیشه، قرص، متادون بیشترین آمار استفاده را دارند.

شعار سال: هاجر پاکدین، معاون توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان شمالی اظهار کرد: براساس آمار ارائه شده 9 ماهه سال جاری در استان 11 هزارو 635 نفر پذیرش انجام شده است، که از این تعداد 675 نفر زنان پذیرفته شده در مراکز اقامتی میان مدت بوده اند.

وی ادامه داد: بیشترین مراجعین به مراکز در رده های سنی بین 30 تا 40 سال است، که از تعداد زنان پذیرفته شده امسال 40 درصد پاکی مطلق داشتند و بعد از ترک دیگر به سمت مواد نرفتند.

پاکدین اضافه کرد: زنان تمایل بیشتری به موادمخدر صنعتی نسبت به سنتی در خراسان شمالی دارند و به ترتیب هروئین، کریستال، شیشه، تریاک، قرص، متادون بیشترین آمار استفاده را دارند.

وی بیان داشت: این مراکز پرهیز مدار هستند و هیچ داروی ترک اعتیاد تجویز نمی شود، تنها داروهایی که پزشک برای تسکین درد بیماری های فرد تجویز می کند مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع سم زدایی در این مراکز به طور کامل بدون دارو انجام می شود.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان افزود: بر اساس تحقیقات به عمل آمده بیشترین دلیل ابتلای زنان به اعتیاد مربوط به زندگی با همسر معتاد، زنان مطلقه برای رفع مسائل روحی و روانی، تسکین درد بعد از زایمان و ناراحتی جسمی، رفع افسردگی، دوستی های ناباب، حضور در خانه های مجردی بدون نظارت خانواده ها، پاتوق های مصرف، خانواده های مصرف کننده هستند.

پاکدین بیان کرد: بیشترین آمار اعتیاد زنان در سطح استان مربوط به شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین است.

وی گفت: آمارهای رسمی و غیر رسمی در کل کشور نشان دهنده ی این است که 9 درصد زنان در کل کشور درگیر اعتیاد هستند و این در حالی است که اعتیاد زنان در 10 سال اخیر افزایش پیدا کرده است.

پاکدین با اشاره به علت عمده گرایش زنان به سمت اعتیاد گفت: ارزان و در دسترس بودن مواد، تبلیغات سو در مورد اثرات مثبت مواد از جمله کاهش وزن و افزایش انرژی، کمبود برنامه های آموزشی و علمی برای بانوان، از بین رفتن قبح مصرف سیگار و قلیان در بیان بانوان که این خود می تواند دروازه ای برای ورود به دنیای مواد مخدر باشد.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از اعتیاد زنان برنامه هایی از جمله آموزش مهارت های زندگی، پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماعی محور در محلات شهری و روستایی، شیوه فرزند پروری، برگزاری کارگاه های کنترل خشونت با همکاری دادگستری، آموزش های پیش از ازدواج،توسعه اشتغال و توانمندسازی بانوان، توسعه و گسترش خدمات مشاوره ای و ارائه خدمات رایگان توسط صدای مشاور 1480با شماره ی به از جمله ی این برنامه های در حال انجام است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی راه ساجده، تاریخ 29 دی 95، کد مطلب: 38453: www.sajedeh.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
این آسیب در کل کشور دیده می شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین