پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۱۰۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
از ابتدای امسال تاکنون 20 مورد بیمار مبتلا به تب مالت در شهرستان بجنورد شناسایی شده است.

شعار سال: فضل الله پسندیده کارشناس بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت شهرستان بجنورد گفت:سال گذشته در بجنورد تعداد مبتلایان تب مالت 211 مورد شناسایی شد.

وی با تاکید بر لزوم مصرف فرآورده های لبنی به صورت پاستوریزه افزود : تب مالت یک بیماری میکروبی واگیردار است که از حیوان به انسان منتقل می‌شود و عامل این بیماری می‌تواند از راه دستگاه گوارش، تنفس و راه‌های جلدی به بدن وارد شود.

ازجمله راه‌های عمده انتقال این بیماری مصرف شیرخام و فرآورده‌های لبنی آلوده به ویژه پنیر تازه، سرشیر و بستنی خامه‌ ای سنتی است و علائم آن سردرد، تعریق، سرما یا لرزش، ضعف، خستگی ، درد عضلانی و بی‌اشتهایی است.

پسندیده افزود : عموما زایش و شیردهی دام‌ها در فصل بهار افزایش می‌یابد و با زیاد شدن تولید شیر در دام‌ها پس از زایمان ، توزیع شیر فله‌ای در بازار و مصرف آن بین مردم نیز افزایش یافته و خطر انتقال تب مالت به مصرف‌کنندگان افزایش می‌یابد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار ۱۷ خرداد 1396، کد مطلب:6118499 : www.yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین