پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۹۶۱
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
با شکل‌گیری طبقه مرفه تازه به دوران رسیده در ترکیه و جمهوری آذربایجان و با تأثیرگذاری فرهنگ و سیاست سعودی‌ها بر این دو کشور، سازمان‌ها و شرکت‌های متولی ویژه‌ای در این دو کشور، مراسم «حج VIP» به صاحبان ثروت‌های بادآورده پیشنهاد کرده‌اند.

شعارسال: به نقل از رسانه‌های جمهوری آذربایجان و ترکیه، در اطلاعیه «اداره مسلمانان قفقاز» که متولی انحصاری سفر حج در جمهوری آذربایجان است و نیز در آگهی‌های شرکت‌های گردشگری ترکیه، قیمت‌های سرسامآوری برای سفر حج در شرایط «وی آی پی» ارائه شده است.

در آگهی‌های شرکت‌های گردشگری ترکیه، انجام سفر حج با استفاده از خودروهای لوکس آخرین مدل و اقامت در هتل‌های پنج ستاره با شرایط عالی و به قیمت 15 هزار دلار(حدود 59 میلیون تومان) برای هر «حاجی» پیشنهاد شده است.

این شرکت‌ها پیشنهاد کرده‌اند در مشاعر «عرفات و منا» نیز «حاجیان وی آی پی» را به جای چادرهای معمولی در چادرهای «پنج ستاره دارای کولرهای گازی لوکس» پذیرایی خواهند کرد. غذاهای این چادرها را آشپزهای هتل های پنج ستاره طبخ خواهند کرد. در میان این پیشنهادها، هتل‌های پنج ستاره در مکه که پنجره‌شان رو به سوی کعبه است نیز به چشم می‌خورد.

در جمهوری آذربایجان، شرایط پیشنهاد شده برای «سفر حج وی آی پی» قدری از شرایط شرکت‌های گردشگری ترکیه‌ای سعودی ضعیف‌تر است. اما در جمهوری آذربایجان نیز «اداره مسلمانان قفقاز» اعلام کرده است امسال «سفر حج وی آی پی» برای زائران تدارک دیده شده است.

 برای آن دسته از زائران حج که چهار هزار و یکصد منات به این اداره پرداخت کنند، «خدمات حج وی آی پی» ارائه خواهد شد و حاجیان وی آی پی در اتاق‌های دو نفره یا چهار نفره مستقر خواهند شد و غذاهای گران قیمت و خوشمزه خواهند خورد.

اداره مسلمانان قفقاز اعلام کرده است این زائران نیز با پرواز هواپیمایی فرانسه France Air به حج اعزام خواهند شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 25بهمن1395، کدخبر: 1326972: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین