پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۵۱۱۳۰
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
در مراسم روز ملی و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که با حضور مقامات دولتی جمهوری چک از جمله وزیر صنعت و تجارت و سفرا و دیپلمات‌های مقیم و فعالان بخش اقتصادی و بازرگانی در هتل اینترنشنال پراگ برگزار شد، معاون وزیر امور خارجه چک از الحاق ایران به سازمان تجارت جهان حمایت کرد.

شعار سال: علی اکبر جوکار، کاردار جمهوری اسلامی ایران در پراگ با اشاره به روند رو به گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی ایران و چک، به شاخصه‌های گسترش روابط دو کشور در یک سال گذشته از جمله سفر وزیر امور خارجه کشورمان به پراگ و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی اشاره و افزایش بیش از ۳۰ درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و چک در سال ۲۰۱۶ را نشانه روند رو به رشد روابط دانست.

در این مراسم یان ملادک، وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک طی سخنانی به سابقه تاریخی ۹۰ ساله روابط دو کشور و سفر خود به تهران در دی ماه سال گذشته و امضای موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی جمهوری چک و جمهوری اسلامی ایران اشاره و از کشورمان به عنوان یکی از شرکای مهم جمهوری چک در منطقه خاورمیانه یاد کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های عظیم اقتصادی دو کشور، این میزان باید افزایش یابد.

ملادک همچنین چشم‌انداز روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک را مثبت توصیف و با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آذرماه سال جاری و نیز سفر علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی به پراگ، تبادل هیات های متعدد سیاسی و اقتصادی بین تهران و پراگ را به نفع دو کشور خواند.

مارتین تلاپا، معاون وزیر امور خارجه چک نیز طی سخنانی با ابراز خرسندی از روند همکاری های رو به گسترش ایران و چک، از الحاق جمهوری اسلامی ایران به سازمان تجارت جهانی حمایت کرد.

وی همچنین اظهار داشت: روابط دوجانبه نه تنها در حوزه اقتصادی بلکه در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری و آموزشی چشم‌انداز خوبی دارد

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 22 بهمن 1395، کد مطلب: 636202:www. khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین