پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۵۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: استان گیلان از ظرفیت‌های خوبی برای مبادلات تجاری اعم از صادرات و واردات به کشور روسیه برخوردار است.

شعار سال : به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، ماکسیم بارانوف عصر امروز در دیدار با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به لزوم گسترش روابط اقتصادی و تجاری استان گیلان با فدراسیون روسیه، اظهار داشت: ایجاد سرای تجاری ایرانیان در آستراخان که در دست پیگیری است از مهم‌ترین برنامه‌ها در این راستا است.

سرکنسول روسیه در رشت گفت: در زمینه شناساندن توانمندی‌های استان گیلان در عرصه تولیدات مختلف اعم از صنعتی، کشاورزی، صنایع دستی و غیره باید اقدامات لازم صورت پذیرد تا شاهد توسعه بیشتر مبادلات تجاری باشیم.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، اقدامات مطلوبی در راستای کاهش تعرفه واردات برخی اقلام نظیر فرآورده‌های آبزیان و محصولات کشاورزی از ایران صورت گرفته که تداوم خواهد یافت.

بارانوف به ظرفیت‌های فراوان موجود در روسیه برای افزایش صادرات محصولات ایران و استان گیلان به این کشور اشاره کرد و گفت: هر سال 100 نمایشگاه بین‌المللی در مسکو برگزار می‌شود که فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی‌های ایران و تلاش جهت افزایش مبادلات با روسیه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این دیدار با اشاره به روابط استراتژیک میان ایران و روسیه و لزوم بهره‌گیری استان از ظرفیت‌های موجود در این زمینه گفت: این روابط در دوران فعلی عمیق‌تر شده و فرصت‌های مناسبی در این عرصه ایجاد شده است.

علی منتظری افزود: تفاهم‌نامه‌های منعقد شده میان وزارت صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و کشور روسیه موجب مطلوب‌تر شدن فضای تعامل میان دو کشور شده و در این راستا استان گیلان نیز از ظرفیت‌های خوبی برای مبادلات تجاری اعم از صادرات و واردات با کشور روسیه برخوردار است.

وی تصریح کرد: عمده واردات انجام شده در استان مربوط به مواد اولیه محصولات فولادی و چوبی است که اغلب آن‌ها از روسیه انجام می‌شود و عمده محصولات صادراتی استان به این کشور شامل محصولات غذایی و کشاورزی است.

منتظری افزود: علاوه بر ظرفیت‌های موجود و بالقوه در راستای تقویت توان صادراتی استان گیلان، قابلیت‌هایی مانند تولیدات گیلان در حوزه فرش دستباف که در حال رونق مجدد به‌ویژه در زمینه تولید فرش ابریشمی است از توانمندی‌های قابل توجه در این استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: هیئتی ده نفره از بازرگانان منتخب گیلان در قالب هیئت بزرگ اعزامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بررسی راهکارهای افزایش صادرات به روسیه به‌زودی به این کشور سفر خواهند کرد.

منتظری برقراری پرواز مستقیم از رشت به آستراخان روسیه، کاهش تعرفه‌های واردات محصولات ایرانی به این کشور و کاهش هزینه و زمان ترخیص کالاهای ایرانی در روسیه را از مهم‌ترین درخواست‌های بازرگانان استان گیلان جهت رونق هرچه بیشتر صادرات به فدراسیون روسیه بیان کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ نشرخبر : 15 آذر 1394 کد مطلب : 936123 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین