پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۰۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷
رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی در خصوص عملیات رزونا گفت: در این عملیات ۲۰۰ هزار آدرس IP آلوده در ۱۹۳ کشور شناسایی شد که ۱۵ پرتال مهم در ایران نیز آلوده به بادنت‌های رزونا بودند.

شعار سال: سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی در ادامه نشست خبری با اصحاب رسانه به بحث بادنت‌ها و گزارش عملیات رزونا اشاره و بیان داشت: در این عملیات 200 هزار آدرس و IP آلوده در 193 کشور شناسایی شد که 40 هزار IP آلوده مربوط به مؤسسات مهم در 100 کشور بودند.

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی تصریح کرد: در ایران 15 پرتال مهم آلوده به بادنت‌های رزونا بودند که توسط پلیس آگاه رسانی شد.

وی افزود: آنچه امروز به عنوان اتهامات از سوی برخی از کشورها مبنی بر حمله سایبری از سوی ایران مطرح شده با بررسی سازمان‌های اینترپل مشخص شده که بخش زیادی از حملات به صورت بادنتی است؛ یعنی هکر خارج از ایران است و حتی نسبت به ایران موضع دارد و کامپیوترهای داخل ایران را زامبی می‌کنند و از طریق ایران به کشور ثالث حمله کرده و این حمله به اسم ایران تمام می‌‌شود.

این مقام ارشد پلیس فتا منشأ این دست از حملات را رژیم صیهونیستی، آمریکا و عربستان سعودی دانست.

سردار هادیانفر برای جلوگیری از اینگونه سواستفاده‌ها به کاربران توصیه کرد که آنتی‌ویروس‌ها را در هر دوره عوض کرده، به طور هفتگی نیز پسورد را عوض کنند و اینترنت و وای‌ فای را در صورت عدم استفاده خاموش کرده تا افراد غیر نتوانند از آنها سواستفاده کنند.

وی افزود: ما در طول مدت فعالیت خود 1209 پرونده بین‌‌المللی را انجام داده‌ایم و با تمام کشورهای جهان به جز رژیم غاصب صهیونیستی همکاری داریم؛ حتی با کشور آمریکا در پرونده‌ها و اشتراک پرونده با محوریت اینترپل تعامل داریم.

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی در مورد سایت‌های همسریابی گفت: هیچ سایتی تحت عنوان همسریابی مجوز ندارد به جز سایت هم‌سان‌گزینی تیبان.

سردار هادیانفر به دستاوردهای پلیس فتا پرداخت و تصریح کرد:‌ ارتقای احساس امنیت در فضای مجازی، دشوار نمودن نحوه ارتکاب جرم، ارتقای امنیت در کسب و کار آنلاین، کاهش جرائم امنیتی به خصوص تروریست و افزایش خطرپذیری برای مجرمان از جمله این دستاوردها است.

این مقام ارشد پلیس فتا، رعایت محرمانگی در داده‌ها و اطلاعات شاکیان و مالباختگان را برای پلیس فتا یک اصل دانست و گفت: پلیس فتا به هیچ عنوان وارد حریم خصوصی و چت‌های دو نفره نمی‌شود مگر آنکه شاکی خصوصی داشته باشد و با حکم قضایی وارد شود؛ پلیس فتا تحت عنوان رصد وارد حریم خصوصی افراد نمی‌شود.

وی ادامه داد: احزار متهم و مطلع از طریق پلیس فتا فقط با اقدام قضایی صورت می‌گیرد نه از طریق فیس‌بوک، کانال یا پیامک.

عالی‌ترین مقام پلیس فتا به افتتاح مرکز فوریت‌های پلیس فتا در آینده نزدیک پرداخت و گفت: بیش از 8 ماه است که دوره آزمایشی این مرکز در برخی از استان‌ها به صورت پایلوت انجام می‌شود.

وی عمده فعالیت‌های مرکز فوریت‌های پلیس فتا را در 4 حوزه مزاحمت‌های برخط، برداشت غیر مجاز، حملات تروریستی سایبری و کلاهبردی اینترنتی دانست و گفت: مردم می‌توانند گزارش‌های خود را به صورت چت برخط با دسترسی به سایت سایبرپلیس.ir به پلیس اعلام کنند، لازمه دریافت اطلاعات در این بخش ثبت اطلاعات سجلی، کد ملی و شماره تماس است تا بدین طریق بتوان مسئول‌سازی کرد.

سردار هادیانفر در خصوص استفاده از هکرها توسط پلیس اظهار داشت: یک سری هکرها مهاجمند یعنی به دنبال اطلاعات و کسب منافع مالی است اما دسته‌ای از آنها در حوزه امنیت کار می‌کنند؛ ما از کسانی که توانمند در حوزه تأمین امنیت زیرساخت‌ها باشند استفاده خواهیم کرد.

عالی‌ترین مقام پلیس فتا در مورد نظر پلیس فتا در مورد فیلترینگ تلگرام گفت: در خصوص تلگرام کارگروه مربوطه مشغول به فعالیت است اما نکته‌ای که وجود دارد این است که کانال‌هایی چون تلگرام، وایبر، واتس‌آپ و... که به صورت رایگان خدمات می‌دهند درآمدشان از کجا کسب می‌شود؛ معلوم است که از تجیمع اطلاعات استفاده می‌شود.

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی ادامه داد: مدیر تلگرام اعلام کرده که بیشترین کاربر مربوط به ایران است و با توجه به این مطلب ایران خواسته که اطلاعات مردم ایران حفظ شود و با توجه به آنچه بیشترین کاربران ایرانی‌ هستند باید سرور آن به داخل کشور بیاید چرا که در هر فضای بستر فعالیت مجرمانه وجود دارد و با توجه به آنها که بیشترین پرونده‌ها در حوزه خانواده در کانال تلگرام است وزارت ارتباطات و اینترپل پیگیر آن هستند که سرور آن به داخل کشور بیاید اما مدیر تلگرام به بهانه تحریم ایران سرور را به داخل ایران نمی‌آورد و ایران یک مهلت یک ماهه به تلگرام داده و بعد از این مدت تصمیم جدی را می‌گیرد.

سردار هادیانفر تأکید کرد: پلیس فتا و دستگاه امنیتی کشور دست بسته نیستند و مواردی بسیاری از جرائم فضای مجازی را کشف کردند اما اگر سرور به داخل کشور بیاید به راحتی می‌توانند جرائم موجود در حوزه تلگرام را شناسایی و رصد کنند، همین داعش فارسی در تلگرام است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 16 آذر 1394، کد مطلب: 13940916000877: www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین