پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۶۷
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
دوستانی که برای راه‌اندازی سامانه VOD سر از پا نمی‌شناسند چرا کمی تلاش نمی‌کنند تا شبکه ملی اطلاعات زودتر راه‌اندازی شود؟ دوستان ما در شورای عالی فضای مجازی چه‌کار مهم‌تر دیگری دارند که این چنین سلانه سلانه و بی‌تفاوت جلسات شورا را برگزار می‌کنند؟!

شعار سال: محمد اسماعیلی کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی با عنوان «تلگرام باید فیلتر شود» به‌شرح ذیل است:

فرصت چندانی برای بازی با کلمات و لج‌بازی‌های سیاسی نداریم، تلگرام در اعماق زندگی ایرانیان نفوذ کرده است و هر روز تعداد کاربران آن زیادتر می‌شود. تعداد اعضای فعال آن را حدود 20 میلیون نفر ذکر کرده‌اند که اگر دوستان ما در صدا و سیما ناراحت نمی‌شوند باید گفت تلگرامی که هیچ اصل و نسبی ندارد به‌لحاظ عمق نفوذ و پیام رسانی امروز به‌سختی به رسانه ملی تنه می‌زند و اگر خوب دقت کنید صدای هل من مبارز او را می‌شنوید.

در دایرکتوری جستجوی کانالهای غیراخلاقی تلگرام تعداد محدودی کانال غیراخلاقی با نام‌های غیراخلاقی وجود دارد که تقریباً همه آنها از سوی شرکت تلگرام بسته شده است و این دقیقاً همان کلاه گشادی است که بر سر مسئولین شرکت مخابرات و دیگر مسئولین ذی‌ربط رفته است.

به‌عبارت ساده‌تر امروزه هزاران صفحه و کانال غیراخلاقی با میلیونها عکس, فیلم و داستان‌های مستهجن ارتباط نامشروع با محارم در این پیام رسان وجود دارد که همه آنها به‌سهولت در دسترس نسل مظلوم و بیگناه جوان کشور قرار گرفته است و نمی‌دانیم چرا اعضای کمیته فیلترینگ و کمیته تعین مصادیق مجرمانه و دیگر مجامع مرتبط در قبال این جنایتی که در حال انجام است سکوت اختیار کرده‌اند.

شایان ذکر است رئیس پلیس فتاً اخیراً اعلام کرد که در یکی دو ماه اخیر 40 درصد از شکایات مردمی در فضای مجازی به تلگرام اختصاص داشت ولی در روزهای اخیر شاهد افزایش این گزارش‌ها هستیم و آمارها نشان می‌دهد که امروز 42 درصد از پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا مرتبط با تلگرام است. وی گفت: موضوعات اخلاقی بیشترین پرونده‌های تشکیل شده و مرتبط با شبکه تلگرام را تشکیل می‌دهند.

انواع تخلفات و سوء استفاده‌ها در تلگرام روند سرطانی دارد و شاید بتوان گفت دلیل اصلی اظهار نظر ایشان دشواری مقابله با افراد سودجوی منحرف است چرا که عملاً به‌دلیل قرار گرفتن سرورهای این نرم افزار در خارج از کشور امکان برخورد سریع و سازمان یافته با خاطیان وجود ندارد.

چرا سازمان صدا و سیما از موافقین و مخالفین این نرم افزار دعوت نمی‌کند تا در پیشگاه مردم حاضر شوند و در یک فضای کاملاً کارشناسی و علمی دو طرف استدلال‌های خود را مطرح کنند تا معلوم شود چه‌کسانی از فعالیت غیرقانونی و غیراخلاقی این پیام‌رسان نان می‌خورند.

ملتی که می‌تواند صنایع پیشرفته موشکی و نانوتکنولوژی داشته باشد و در لبه‌های دانش و تکنولوژی گام بردارد، آیا نتوانسته است تا کنون با استفاده از این خیل عظیم متخصص و این حجم سنگین بودجه‌های سرگردان فرهنگی نرم افزاری را تولید کند که تنظیمات آن در دست اجانب نباشد؟

امروزه سوداگران تبلیغات مسیر خود را به تلگرام هموار کرده‌اند و انواع کالاهای خود را در کنار هزاران عکس و فیلم غیراخلاقی به نمایش می‌گذارند و هیچ سازمان دولتی نیز به‌روی مبارک نمی‌آورد و این در حالی است که مجاری قانونی تبلیغات از صدا و سیما گرفته تا بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر با کسادی مواجه هستند و هر روز بیشتر به حاشیه می‌روند.

در تعجب هستیم از کسانی که تا دیروز برای هر نماد غیراخلاقی کفن‌پوشان به خیابان می‌ریختند و امروزه ساکت در کنج وب‌سایت‌های خود نشسته‌اند و دلخوش هستند از بارگذاری چند عکس و دل‌نوشته‌ای که در سفر اخیرشان به مشهد مقدس یا کربلای معلا گرفته‌اند.

مهمترین استدلال و اصلی‌ترین مغلطه دوستان این است که اگر تلگرام فیلتر شود نرم افزار دیگری رونق می‌گیرد بنابراین باید با همین بسوزیم و بسازیم. از این دوستان سؤال می‌کنیم در زمان جنگ و دفاع مقدس اگر از سوی سنگر دشمن به ما شلیک می‌شد ما می‌نشستیم و تماشا می‌کردیم یا به هر قیمتی بود سنگر دشمن را با آرپی‌جی می‌زدیم و دشمن مجبور می‌شد زحمت بکشد و سنگر دیگری بنا کند.

سنگر دشمن باید زده شود، حال اگر سنگر دیگر بنا کرد این دلیل خوبی نیست که به همین سنگرهای فعلی هم کاری نداشته باشیم و اجازه دهیم سنگرهای خودش را هر روز نوتر و جدیدتر کند.

دوستانی که برای راه‌اندازی سامانه vod سر از پا نمی‌شناسند چرا کمی تلاش نمی‌کنند تا شبکه ملی اطلاعات زودتر راه‌اندازی شود دیگر دوستان ما در شورای عالی فضای مجازی چه‌کار مهم‌تردیگری دارند که این‌چنین سلانه سلانه و از سر بی‌تفاوتی جلسات شورا را برگزار می‌کنند تا جایی که صدای همه دلسوزان انقلاب در آمده است.

رهبر معظم انقلاب بارها و بارها اهمیت بحث فضای مجازی کشور را در عالی‌ترین سطح ممکن مورد تأکید قرار دادند و اینک بعد از چهار سال از تأسیس این شورا دوستان بیایند و بگویند در این چهار سال چه کرده‌اند.

در پایان مجدداً متذکر می‌شوم با وجود صدها امتیاز و لطفی که تلگرام دارد تنها به همین دلیل که روزانه در حال پمپاژ میلیونها عکس و فیلم غیراخلاقی به جامعه جوان کشور است باید در اسرع وقت و با کمترین تشریفات اداری فیلتر و از دسترس عموم خارج شود و همگی تلاش کنیم با استفاده از امکانات و با بهره بردن از متخصصین داخلی نرم افزاری را فراگیر کنیم که بتوانیم مانع از ورود خاطیان و مهاجمین فرهنگی شویم. تلگرام را فیلتر و شبکه بومی را سریع راه‌اندازی کنید.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 19 اسفند 1394، کد مطلب: 1024125 :www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین