پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۵۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
قطعنامه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری خلع سلاح قدرت‌های اتمی جهان با 121 رای موافق در نشست علنی مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد.

شعار سال : قطعنامه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری خلع سلاح قدرت‌های اتمی جهان با 121 رای موافق در نشست علنی مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این نشست 57 قطعنامه در موضوعات مختلف امنیت بین‌المللی با تاکید بر موضوعات خلع سلاح و به ویژه خلع سلاح هسته‌ای در دو سطح جهانی و منطقه‌ای مطرح و تصویب شد.

جمهوری اسلامی ایران نیز قطعنامه‌ای را بر مبنای مصوبات سه کنفرانس پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در سال های 1995، 2000 و 2010 میلادی تنظیم و پیگیری تعهدات دارندگان سلاح اتمی برای خلع سلاح را خواستار شده بود.

این قطعنامه غیرالزام آور که با 121 رای موافق، 48 مخالف و 12 ممتنع تصویب شد، اقدام عملی همه کشورهای مجهز به سلاح هسته‌ای را در راستای خلع سلاح‌های هسته‌ای برای ترویج ثبات بین‌المللی و امنیت بی نقص برای همه خواستار شده است.

قطعنامه پیشنهادی ایران همچنین تلاش‌های یکجانبه بیشتر از طرف کشورهای مجهز به سلاح هسته‌ای را برای کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای خود خواستار شده است.

اکثریت 120 کشور عضو جنبش عدم تعهد از این قطعنامه حمایت کردند اما آمریکا، اسرائیل، کانادا، انگلیس، روسیه، فرانسه و آلمان از جمله کشورهای مخالف با این قطعنامه بودند.

چین، کره، ژاپن، هند و ایتالیا نیز به این قطعنامه رأی ممتنع دادند.

نکته قابل توجه در روند تصویب قطعنامه‌های این نشست علنی مجمع عمومی، مخالفت رژیم صهیونیستی با اکثر این قطعنامه‌ها با رای منفی و در برخی موارد با رای ممتنع بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ نشرخبر : 17 آذر 1394 کد مطلب : 13940917000241 www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین