پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۴۰۲
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز از برگزاری همایش ملی نگرشی نو بر حقوق شهروندی در اسفند ماه سال‌جاری در شهرداری تبریز خبر داد.
شعارسال: برگزاری همایش ملی نگرشی نو بر حقوق شهروندی در تبریز ؛حجت الاسلام حمیدی گفت: همایش ملی نگرشی نو بر حقوق شهروندی در تبریز با حضور اساتید و کارشناسان کشوری و با سخنرانی دکتر امین‌زاده دستیار ویژه رئیس جمهوردر حقوق شهروندی 18 و 19 اسفند به مدت دو روز در سالن آمفی تئاتر شهرداری تبریز برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به اهداف این همایش، بررسی تخصصی منشور حقوق شهروندی، ارتقاء جایگاه حقوق شهروندی، آسیب‌شناسی موانع تحقق حقوق شهروندی و آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه حقوق شهروندی را از مهم‌ترین اهداف این همایش عنوان کرد.

رئیس کمیته آموزش کار گروه صیانت از حقوق شهروندی با بیان اینکه شهر تبریز پیشینه‌ای تاریخی دارد و بسیاری از اتفاقات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور در این شهر رقم خورده است، براهتمام ویژه مجموعه مدیریت شهری برای توجه به حقوق شهروندی و تقویت گفتمان حقوق شهروندی در این شهر تاکید کرد.

حمیدی جایگاه شهر تبریز را به عنوان شهر اولین‌ها در عینیت بخشیدن به منشور حقوق شهروندی، از محورهای این همایش عنوان کرد و افزود: کاوش در مفاهیم و اصطلاحات مربوط به حوزه حقوق شهروندی، بررسی زمینه‌های لازم برای تحقق حقوق شهروندی، تبلور حقوق شهروندی در قوانین و مقررات ملی، بررسی بسترهای لازم برای اجرای منشورحقوق شهروندی درحوزه شهر و شهرسازی و تکالیف نهادها و سازمان‌ها در اجرایی کردن منشور حقوق شهروندی از دیگر محورهای این همایش به شمار می‌روند.

وی با تأکید بر اینکه آگاه سازی اقشارمختلف شهر نسبت به حقوق و وظایف متقابل آنها در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اظهارداشت: آشنایی مردم با حقوق خود و پیگیری و مطالبه‌گری برای حصول آن و احترام به حقوق دیگران زمینه را برای افزایش شفافیت و سلامت و رضایت از زندگی و تعلق اجتماعی فراهم می‌کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 10 اسفند 1395، کدخبر: ۵۹۹۸۲۵۰، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین