پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۶۸۱
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: افزایش ساخت و ساز در برخی مناطق به نفع شهر نیست و چنانچه با کیفیت فعلی ساخت و ساز ادامه پیدا کند تا ۱۰ سال آینده همدان به طور کامل قفل خواهد شد.
شعارسال: فرهاد فرزانه در نشست با اعضای انجمن صنفی انبوه‌سازان استان همدان با اشاره به رکود ایجاد شده در بخش مسکن در کشور گفت: مسئولان باید با توجه به وضعیت انبوه‌سازان، مسکن را به عنوان یک صنعت دارای اهمیت بدانند.

وی با بیان اینکه با توجه به فربه شدن بدنه دولت، انبوه‌سازان باید در بهبود وضعیت صنعت مسکن به دولت کمک برسانند، اظهار داشت: مشکلات این حوزه باید با صبر و حوصله و برگزاری جلسات کارشناسی حل و فصل شود.

فرزانه با اشاره به وضعیت استان همدان و بیان اینکه در همدان با مشکل کمبود زمین مواجه هستیم و به همین منظور باید با تولید زمین در ایجاد سرمایه کمک کنیم، به مشکلات موجود در رابطه با توسعه ساخت و ساز در شهر اشاره کرد و گفت: افزایش ساخت و ساز در برخی مناطق به نفع شهر نیست و چنانچه با کیفیت فعلی ساخت و ساز ادامه پیدا کند تا ۱۰ سال آینده شهر به طور کامل قفل خواهد شد.

بخشی از مشکلات شهر همدان به عدم بازنگری طرح جامع مسکن از سال ۶۷ تاکنون برمی‌گردد

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات شهر همدان به عدم بازنگری طرح جامع مسکن از سال ۶۷ تاکنون برمی‌گردد، گفت: بر همین اساس قرارداد طرح جامع مسکن در اسفندماه سال جاری برای به‌روز رسانی منعقد خواهد شد.

وی ادامه داد: بر مبنای این طرح، برنامه راهبردی شهر در افق ۱۰ تا ۱۵ سال آینده مشخص خواهد شد و در این رابطه نظام توسعه شهر، نظام ارتفاعی، نظام کاربری‌های مورد نیاز شهر و تناسب میان ساخت و ساز و جمعیت یک شهر مورد نظر قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه متأسفانه از آنجا که طرح جامع پیشین متناسب با وضعیت نیازهای فعلی شهر نبوده، در برخی موارد با مشکل مواجه شده‌ایم، گفت: تا پایان سال جاری نقشه‌های مرتبط با طرح جامع ۸ شهر دیگر استان نیز به شهرهای مربوط ابلاغ می‌شود.

وی عنوان کرد: چنانچه طرح جامع مسکن به صورت به‌روز شده مورد توجه قرار نگیرد به دلیل کمبود زمین با مشکلات ارتفاع ساختمان‌ها در برخی نقاط شهر مواجه خواهیم شد.

فرهاد فرزانه عدم تقارن میان عرضه و نیاز متقاضیان را از دیگر مشکلات حوزه مسکن دانست و یادآور شد: واحدهای مسکن مهر تنها نیاز بخشی از متقاضیان را مرتفع می‌کند در حالی که در شهر جامعه هدف متفاوت است و به همان نسبت باید برای اقشار مختلف جامعه مسکن تولید شود.

وی عنوان کرد: باید تنظیم عرضه و تقاضا متناسب با نیازهای مردم مورد توجه قرار گیرد.

رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان همدان نیز با بیان اینکه انجمن انبوه‌سازان استان ilnhk از سال ۸۰ تأسیس شد، گفت: این انجمن در حال حاضر دارای ۶۸۰ عضو فعال از سراسر استان است.

* سرمایه تقریبی اعضای انبوه‌ساز استان همدان ۳ هزار میلیارد تومان است

محمدصادق پارسامهر ادامه داد: برابر برآوردهای به عمل آمده، سرمایه تقریبی اعضای انبوه‌ساز استان ۳ هزار میلیارد تومان است که این سرمایه ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه استان همدان در بعد صنعتی و کشاورزی، استانی پیشرو نیست، اظهار داشت: از این حیث، صنعت ساخت و ساز می‌تواند در ایجاد بازار کسب و کار و اشتغال‌زایی بسیار دارای اهمیت باشد به طوری که علیرغم رکود بازار، اعضای انبوه‌ساز ما در سراسر استان با در دست داشتن ۵۰۰ هزار مترمربع ساخت و ساز، تنها در سال جاری توانستند برای ۷ هزار و ۷۰۰ نفر هم‌استانی ایجاد اشتغال کنند.

وی افزود: مطابق استانداردهای اعلام شده، هر ۶۵ مترمربع ساخت و ساز می‌تواند زمینه اشتغال‌زایی یک نفر را فراهم کند.

محمدصادق پارسامهر به طرح مشکلات پیش روی انبوه‌سازان در بعد کشوری و استانی پرداخت و گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل سودهای کلان بانکی است که بانک‌ها به سپرده‌های مردمی اختصاص می‌دهند.

وی بیان کرد: تا زمانی که بانک‌ها سودهای ۲۴ تا ۲۸ درصدی را به سپرده‌های مردمی اختصاص می‌دهند، مردم تمایلی به ورود سرمایه‌های خود به بخش ساخت و ساز ندارند.

رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان همدان با بیان اینکه انبوه‌سازان استان با ورود سرمایه شخصی خود به صنعت ساخت و ساز به راستی از ایثارگران هستند، گفت: در حالی که یک انبوه‌ساز نیز می‌تواند با تمرکز سرمایه خود در بانک، سود کلانی را برداشت کند، اما این سرمایه را وارد بازار ساخت و ساز می‌کند و این نوع اقدام به نوعی ایثار به حساب می‌آید.

* افزایش بدون مطالعه تعرفه عوارض پروانه ساختمانی توسط شورای شهر و شهرداری

پارسامهر به افزایش بدون مطالعه تعرفه عوارض پروانه ساختمانی توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری اشاره کرد و گفت: در شرایط موجود، هرکس قصد ورود به صنعت ساخت و ساز را داشته باشد با مشاهده تعرفه عوارض پروانه ساختمانی عقب‌نشینی می‌کند.

وی افزود: در این شرایط صنعت ساخت و ساز، حمایت همه‌جانبه از انبوه‌سازان الزامی است.

وی به عنوان دیگر مشکل حوزه ساخت و ساز به قوانین مرتبط با دریافت مالیات برای هر واحد ساختمانی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به ماده ۷۷ قانون امور اقتصاد و دارایی اقدام به دریافت مالیات برای هر واحد ساختمانی می‌کند که این مالیات با توجه به شرایط نامساعد عرصه ساخت و ساز، انبوه‌سازان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه انبوه‌سازان حمایت می‌خواهند، گفت: در شرایطی که وضعیت اشتغال در استان دچار مشکلاتی است، صنعت ساخت و ساز به بهبود وضعیت اشتغال کمک شایانی کرده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11 اسفند 1395، کدخبر: 3920469 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین