پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۸۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
جانشین سپاه قدس گفت: فاطمیون با یکدیگر همصدا شدند تا نیرنگ های استکبار جهانی را خنثی کنند و فرهنگ مقاومت را بدون هیچ عامل باز دارنده ای در تمام نقاط جغرافیایی نشان دهند.

شعارسال: سردار اسماعیل قاآنی شامگاه چهارشنبه در مراسم یادواره شهدای لشکر فاطمیون که در تالار قدس بارگاه مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، ضمن ادای احترام به خانواده شهدای فاطمیون، اظهار کرد: شهادت حضرت زهرا (س) را تسلیت گفته و امیدواریم تمامی ما جزو شیعیان واقعی ایشان باشیم.

وی افزود: حضرت صدیقه طاهره (س) تنها افتخار زنان مسلمان و زنان عالم نیست بلکه ایشان سرلوحه تمام مردم عالم هستند، ایشان سبب افتخار ائمه بوده و ما نیز باید بتوانیم به گوشه ای از زندگی این نور بشریت رسیده و آن را در زندگی خود پیاده کنیم.

جانشین سپاه قدس با بیان اینکه شهدای فاطمیون فرزندان معنوی فاطمه(س) هستند، ادامه داد: این شهدا ادامه دهنده راه حضرت زهرا (س) بوده و با یک دید عاشورایی وارد مبارزه شده و خون خود را در این راه خرج کرده اند، لذا به اوج عظمت زندگی یک انسان رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه برای بچه های فاطمیون عناوین مختلفی مانند لشکر، یگان و تیپ بر سر زبان ها است، گفت: هنگامی که دقیق نگاه می کنیم متوجه می شویم جنس فاطمیون جنس عاشورایی و کربلایی است، یعنی این ها یک مجموعه عادی که به صورت یک لشکر گرد هم آمده باشند نیستند بلکه اصل معنای فاطمیون در بردارنده یک فرهنگ جدید است.

قاآنی ادامه داد: فاطمیون عبارتست از مجموعه دلاورانی که برای دفاع از عقاید خود که همان ارزش های اسلامی است مرز قائل نمی شوند زیرا این رزمندگان جزو مبارزانی بوده اند که چندین بار در محل های مختلف از جمله کشور افغانستان جنگیده اند. فاطمیون هرگاه ندای فاطمه زهرا (س) بلند شد، برای دفاع از آن مسلمان مظلوم شتافتند و به جغرافیا و زمین و مرز و قوم و اسم و عنوان و جایگاه توجه نکردند و همین شد که فاطمیون نام گرفتند.

وی با اشاره به اینکه این رزمندگان فرزندان معنوی حضرت فاطمه (س) هستند اضافه کرد: بچه های فاطمیون زمانی فرزندان حضرت فاطمه (س) شدند که با هم آموزش دیدند، تمرین کردند، رزمایش رفتند، به شناسایی رفتند، طرح‌ریزی کردند و با هم نماز شب خواندند لذا این شد که تبدیل به فاطمیون شدند؛ این ها قبلا هم در شهر و کشورشان زندگی می کردند اما زمانی که چنین رفتاری را برگزیدند فاطمیون شدند.

جانشین سپاه قدس گفت: فاطمیون دست در دست هم دادند؛ مردمی که با هم هم‌فرهنگ هستند و هم مردمی که با هم، هم‌مذهب هستند و حتی مردمی که با هم، هم‌دین هستند و از آن بالاتر، مردمی که محروم هستند با هم یکصدا شدند تا نیرنگ های استکبار جهانی را خنثی کنند و فرهنگ مقاومت را بدون هیچ عامل باز دارنده ای در تمام نقاط جفرافیایی نشان دهند.

وی با تاکید بر اینکه فاطمیون یک فرهنگ در پهنای مقاومت در فرهنگ اسلامی است افزود: این ها جزو موثر ترین نیروهای دفاع از حرم بودند اما اثرشان تنها در سوریه نبود بلکه به دور از هرگونه تعلق و وابستگی به میدان آمدند که سپس از جای جای دنیا دیگران هم اعلام آمادگی کردند.

قاآنی با اشاره به فرماندهان این لشکر ادامه داد: تمام این شهیدان یکسان و در یک مرتبه هستند اما داعیه دار این شهیدان، شهید توسلی، ابوحامد را به‌عنوان خیل بزرگ فاطمیون باید نام برد. اگر در سالگرد این شهدا با یکدیگر جمع می‌شویم برای این است که مهر تأیید به دفتر عظیم‌الشأن تمامی شهدای این لشکر بزنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 12اسفند1395، کدخبر: 3921351: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
چرا برای افغانستان ساختیم (فاطمیون)، برای عراقی ها نساختیم(مثلا سجادیون یا باقری ها ، یا ...)
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین