پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۹۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷
ورزش باعث افزایش رشد سلول‌های جدید مغزی در افراد بز‌ر‌گسال می‌شود. سلول‌های جدید مغزی نقش اساسی در یادگیری و حافظه دارند و نرون‌های جدید مغزی توانایی تشخیص را افزایش می‌دهد.

شعارسال : نتایج این تحقیقات در مجله "انعطاف پذیری مغزی" منتشر شده است. مدیر این تحقیقات می‌گوید: مطالعات ما نشان داده است که ورزش باعث افزایش رشد نرون‌های مغزی می‌شود و بر حافظه تاثیر می‌گذارد. این کار باعث می‌شود که افراد اشکال را بهتر به خاطر بسپارند. این مطالعات برای اولین بار نشان داده است که دویدن به تشخیص اشکال از هم کمک می‌کند.

این مطالعات ابتدا بر روی موش‌ها انجام شده است. در این مطالعات دو گروه از موش ها با یکدیگر مقایسه شدند. یک گروه بدون فعالیت بودند و گروه دیگر می‌دویدند. بررسی‌ها نشان داد موش‌هایی که می دوند بعد از مدت طولانی‌تری می‌توانند اشکال و اشیا را بهتر از هم تشخیص دهند یعنی حافظه بیشتری برای تشخیص اشیا دارند. بررسی‌ها نشان داده است موش‌هایی که می‌دوند دو برابر بیشتر از موش‌هایی که ساکن هستند سلول‌های جدید مغزی می‌سازند.

در واقع دویدن تغییر اساسی در میزان تولید نرون‌های مغزی جدید وارد و بر یادگیری و حافظه تاثیر می‌گذارد. ورزش فواید ساختاری و شناختی دارد و از بیماری‌هایی همچون آلزایمر جلوگیری می‌کند.

افزایش رشد نرون های مغزی از بسیاری از اختلالات در کارایی شناختی جلوگیری می‌کند. ورزش راهی ساده و کم هزینه برای جلوگیری از بیماری‌هایی است که بر اثر اختلالات کارایی شناختی ایجاد می‌شوند و می‌تواند نیاز به مصرف دارو را نیز کاهش دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا ، تاریخ انتشار سه شنبه 17 آذر 1394 ، کد مطلب : 94091709924 : www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین