پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۳۹۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
دبیر ستاد نقشه جامع علمی با تشریح آخرین وضعیت سند آمایش آموزش عالی از عدم ارایه گزارش توسط مسئولان مربوطه گلایه کرد و گفت: متاسفانه مسئولان مربوطه در جلسات آخر ستاد نقشه جامع غیبت دارند.

شعارسال: منصور کبگانیان درباره آخرین وضعیت سند آمایش آمورش عالی گفت : یکی از مباحثی که در نقشه جامع علمی کشور بسیار به آن تاکید شده است سند آمایش آموزش عالی کشور است.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته قبل از تدوین نقشه جامع علمی کشور مقام معظم رهبری هر زمانی که می خواستند به ضرورت نقشه جامع علمی کشور تاکید کنند از چند مثالی که می زدند یکی از آنها بحث سند آمایش آموزش عالی کشور بود.

دبیرستاد راهبری نقشه جامع کشور افزود: ما در کشور، استان به استان و منطقه به منطقه به رشته های مختلفی نیاز داریم که با توجه به نیاز های بومی و استانی و جنسیت دانشجو باید لحاظ شود.

وی ادامه داد: این مباحث همه باید در سند آمایش آموزش عالی تدوین شود که متاسفانه در هندسه و شکل مناسبی قرار نداشت همین مساله انگیزه شد که در ستاد نقشه جامع علمی کشور به این مساله پرداخته شود.

کبگانیان افزود: خوشبختانه ۲ سند مهم دولتی در این حوزه تدوین شد یکی در حوزه سلامت و پزشکی و یکی دیگر در بخش آموزش عالی کشور که مصوب و به دستگاه های مربوطه ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: در سند دوم که کلی تر است در بند آخر سند پیش بینی شده است مجموعه ای در ستاد نقشه جامع علمی کشور شکل گیرد بین حوزه سلامت در بخش غیر پزشکی و آموزش عالی کشور و سایر حوزه ها مثل دانشگاه آزاد نظارت و هماهنگی انجام دهد.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: هنوز با گذشت ابلاغ سند آمایش آموزش عالی کشور گزارشی از روند کار به ما نرسیده و ما گلایه داریم. متاسفانه همکاران ما در آموزش عالی به دلیل مشغله هایی که دارند در جلسات آخر ستاد نقشه جامع علمی کشور غیبت دارند این درحالی است که ما ساختار لازم را مشخص و موضوع را طراحی کرده ایم تا گزارش ها زودتر ارایه شده و اگر نواقصی وجود دارد آن را رفع کرده و نتیجه را به اطلاع عموم، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئولان عالی رتبه برسانیم.

وی در پاسخ به این سئوال که مسئولان وزارت علوم عنوان کرده اند که هنوز گزارشی ارایه نداده اند که ستاد نقشه جامع علمی کشور گلایه داشته باشد افزود: گلایه ما این است که وقتی سندی به دستگاه مربوطه ابلاغ می شود باید مسئولان مربوطه به طور مرتب گزارش روند کار را به ستاد ارایه کنند.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: حرف ما این است که باید سند آمایش آموزش عالی پیاده شود و اگر ابلاغ ما از یک سال بگذرد گلایه ها جدی تر می شود و برای پیاده سازی سند باید هماهنگی بین دستگاه های غیردولتی، دولتی و حوزه غیر پزشکی ایجاد شود هر کدام از این حوزه های مذکور در مصاحبه هایی که داشته اند از صندلی های خالی هر حوزه گلایه داشته اند بنابراین نمی توان سلیقه ای در این مورد تصمیم گرفت.

وی ادامه داد: تمام این موارد در مجموع ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور است که هماهنگ می شود و در سند مذکور پیش بینی شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 14اسفند1395، کدخبر: 3922258: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
0
0
کدوم نقشه علمی؟ واقعا اسم اون سند نقشه علمیه ؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین