پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
پس از آنکه رئیس جمهوری آمریکا خواستار انجام تحقیقات در مورد ارتباط نانسی پلوسی رهبر اقلیت دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا با روسیه شد، سخنگوی پلوسی هرگونه ارتباط وی را با روسیه رد کرد.

شعار سال: به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه اب بی سی، دفتر نانسی پلوسی اعلام کرد که وی هیچ ارتباطی با سفیر روسیه در آمریکا نداشته است. این در حالی است که دونالد ترامپ در توییتی عکس از دیدار نانسی پلوسی و سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه در آمریکا منتشر کرد و گفت که پلوسی باید در مورد دروغ گویی اش درباره ارتباط با سفیر روسیه پاسخگو باشد و در این رابطه تحقیقات از وی انجام شود.

پس ازاتهام ترامپ دفتر پلوسی دربیانیه ای اعلام کرد: منظور نانسی پلوسی از عدم ارتباط با سفیر روسیه در آمریکا این بود که وی هیچ وقت دیدار شخصی و پنهانی با این دیپلمات روس نداشته است. دیدار با کیسلیاک در زمان دیدار با دیمیتری مدودف رئیس جمهوری وقت روسیه در سال 2010 بود.

ترامپ اعلام کرد که عکس منتشرشده در مورد این دیدارسال 2010 (که نشان می دهد یک گروه از مردان از جمله سفیر روسیه در آمریکا رو در روی پلوسی پشت یک میز نشسته اند) اثبات می کند که رهبر اقلیت مجلس نمایندگان در این رابطه که گفته بود هرگز با این دیپلمات روس دیدار نداشته، دروغ گفته است.
ترامپ در توییتر خود نوشت: خواستار انجام تحقیقات در مورد روابط نزدیک پلوسی با روسیه و همچنین دروغ گویی وی در این رابطه هستم.

پلوسی اخیرا درمصاحبه با پایگاه اینترنتی 'پولتیکو' گفته بود که وی هرگز با کیسلیاک دیدار نداشته است اما انتشار عکس دیداری که در آن پلوسی و کیسلیاک حضور داشته اند، ترامپ را به واکنش مجبور کرد.

ترامپ همچنین خواستار تحقیقات در مورد روابط چاک شومر رهبر اقلیت سنای آمریکا با روسیه و پوتین شد. ترامپ در این درخواست خود به عکسی مربوط به سال 2003 که در آن چاک شومر و پوتین دیده می شوند، اشاره کرد.

این اتهام ترامپ علیه پلوسی و شومر در حالی مطرح شده است که این دو مقام ارشد دمکرات بارها خواستار انجام تحقیقات در مورد اتهام ارتباط کمپین ترامپ با روسیه شده بودند. آژانس های اطلاعاتی آمریکا مدعی شده اند که روسیه پشت آسیب رسیدن به کمپین دمکرات ها پیش از انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا بوده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ 14 اسفند 95، کد مطلب: 642695: www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین