پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۵۳۶
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی کشور از راه اندازی بیش از 700 «کارگاه نوروزگردی» در ایام نوروز 1396 خبر داد.

شعار سال: «فریدون میرزالو» درباره طرح «کارگاه نوروزگردی» و دیگر برنامه های نوروزی در بخش تولید صنایع دستی اظهار کرد: طرح تازه «کارگاه نوروزگردی» امسال برای گردشگران علاقه مند به صنایع دستی بسیار مفید خواهد بود.
وی تصریح کرد: هر گردشگر به محض اینکه وارد هر استان می شود، می تواند اطلاعات این کارگاه ها را گرفته و به آنجا مراجعه کند و همراه با خرید، نحوه تولید یک اثر را از نزدیک شاهد باشد.
میرزالو افزود: در طرح دیگری مردم از تولید زنده برخی محصولات صنایع دستی در بازارچه های نوروزی در شهرهای مختلف که به همت اداره کل صادرات صنایع دستی برگزار می شود و یا در بخشی از محوطه بناهای تاریخی که در اختیار ما قرار می گیرد، دیدار می کنند.
وی تصریح کرد: گردشگران نوروزی داخلی و خارجی می توانند خود نیز در کارگاه تولیدی بازارچه ها یا نمایشگاه فضاهای تاریخی که در آن تولید زنده انجام می دهند، تولید اثر صنایع دستی را تجربه کنند.
مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی کشور تاکید کرد: در نرم افزار (اپلیکیشن) « زبردستان » که در سال جاری برای معرفی کارگاه های کشور و ارائه محصولات شان رونمایی شد 6 هزار کارگاه ثبت شده وجود دارد که در نوروز برای کاربران علاقه مند قابل استفاده است.
وی درباره نحوه کاربری «زبردستان» توضیح داد: با استفاده از نرم افزار «زبردستان»، گردشگر وارد هر استانی که می شود، به طور خودکار (اتوماتیک) یک پیام به او داده می شود که بتواند این نرم افزار را در تلفن همراه خود نصب و از آن استفاده کند.
به گفته میرزالو ، حدود 14 هزار کارگاه جمعی صنایع دستی و هنرهای سنتی ثبت شده در کشور وجود دارد که از این تعداد، تاکنون حدود 6 هزار کارگاه، حاضر شدند اطلاعات خود را در این نرم افزار ثبت کنند.

وی گفت: با اقدام های انجام شده هر گردشگر یا مسافری می تواند در نوروز 1396 با خیال آسوده در هر استانی که باشد، اطلاعات کارگاه های ثابت و موقت بازارچه ای آن منطقه را برای خرید یا تجربه مهارتی ساخت صنایع دستی در اختیار گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 13 اسفند 1395، کد مطلب:82450325 : www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین