پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۶۳۵
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از بهره برداری عمارت کنسولگری انگلیس تا اوایل تیرماه سال آینده خبر داد.
شعار سال: محمود وفایی در خصوص عمارت کنسولگری انگلیس، گفت: در خصوص احیای کنسولگری انگلیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دو اقدام باید انجام می داد.

وی تهیه پرونده ثبتی و ثبت آن در آثار ملی را گام نخست سازمان میراث فرهنگی دانست و ابراز کرد: این مهم صورت گرفته و هم اکنون عمارت کنسولگری انگلیس ثبت ملی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از واگذاری کارهای فنی و مرمتی این عمارت به شرکت نفت کرمان خبر داد و اظهار کرد: سازمان میراث در فاز اول احیای این عمارت وظایف نظارتی و طراحی را برعهده دارد که طراحی های لازم انجام شده است.

وی افزود: استحکام بخشی، اقدامات اضطراری و رفع خطر که بخشی از فاز نخست عملیات بازسازی عمارت کنسولگری انگلیس بود، سازمان میراث فرهنگی انجام داده است.

وفایی تصریح کرد: اجرای عملیات فاز دوم را شرکت نفت کرمان بر عهده گرفته است که اخیرا مناقصه ای برای انتخاب پیمانکار انجام داده و روز گذشته (16 اسفندماه) پیمانکار مرمت این عمارت انتخاب شد و اکنون شرکت نفت در حال عقد قرارداد با وی می باشد.

وی از بهره برداری عمارت کنسولگری انگلیس در اوایل تیرماه سال 1396 خبر داد و اذعان کرد: مقرر شده است که عملیات مرمت عمارت کنسولگری انگلیس ظرف سه ماه پس از عقد قرارداد به پایان رسد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دلیل تاخیر بازسازی این عمارت را انتخاب پیمانکار و مشکلات بودجه ای اعلام و بیان کرد: عمارت کنسولگری انگلیس به موزه اسناد صنعت نفت در کرمان تبدیل می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 17 اسفند 1395، کد مطلب: 95121711129، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین