پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۱۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴
در دره کارده ، دو دژ دست نیافتنی به نام های قلعه آل و مات ( ماد و عماد) در متون تاریخی دوره تیموری از قلعه عماد یاد شده و تا دوره شاه عباس صفوی مورد استفاده بوده است.

شعار سال : قلعه عماد در مشهد- نیم فرنگی شمال شرق روستای آلدر بخش کارده (نیم فرسنگی شمال شرق روستای آل) بر روی کوهی بلند (بر فراز قله ای به ارتفاعی حدود ۲۳۰۰ متر) و مسطح بنا شده است. در این قلعه از تاسیسات نگهداری آب و مسکن سربازان نشانه هایی برجاست. در اطراف آن نیز سفال های دوره تیموری و صفوی یافت می شود . قلعه عماد و گنج های آن همیشه محل درگیری ها و لشکر کشی های بسیار بوده است.

ساخت چنین قلعه ای بر فراز چنین قله ای که بسیار صعب العبور و فاقد هر گونه راه مال رو بوده و برای دست یابی به آن نیاز به سنگ نوردی می باشد ، واقعا” خارق العاده و عجیب است.

در حال حاضر ، بخش اعظم این قلعه ، تخریب شده و فقط قسمت هایی از برج های دیده بانی و حوض های قلعه ، باقی مانده اند.در قسمت هایی از قلعه ، حفاری هایی جهت یافتن گنج و دفینه و امثالهم ، انجام گرفته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی گردشگری ایران، تاریخ انتشار -، کد مطلب: - : gardeshgariiran.irwww.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین