پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۳۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱
به مناسبت روز دانشجو استاندار خراسان جنوبی با تشکل‌های دانشجویی استان دیدار و پای درد و دل دو ساعته دانشجویان نشست.

شعارسال: به مناسبت روز دانشجو استاندار خراسان جنوبی با تشکل‌های دانشجویی خراسان جنوبی دیدار کرد.

در این جلسه که حدود دو ساعت طول کشید نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مشکلات و دغدغه‌های دانشجویان را مطرح و خواستار همکاری استانداری برای رفع این مشکلات شدند.

دبیر مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه بیرجند در این جلسه اظهار کرد: بعد از تاکید مقام معظم رهبری در ارتباط با ایجاد هماهنگی بین تشکل‌های دانشجویی این مجمع شکل گرفته است که دریچه‌ای برای ارتباط با مسئولان است.

علی خیابانی با انتقاد از برگزاری برخی جلسات در داخل استان، بیان کرد: در حال حاضر برخی از جلسات در استان برگزار شده که به نوعی با دانشجو مرتبط است و خیلی از این جلسات مانع رشد علمی دانشگاه می‌شوند.

*سیاست زدگی دانشجو مانع رشد علمی خواهد شد

وی از مسئولان خواست تا در برگزاری این جلسات نظارت کنند و کسانی به استان بیایند که وضعیت آن‌ها مشخص باشد.

دبیر مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه بیرجند همچنین از نبود برنامه ریزی و چاره اندیشی برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی انتقاد کرد و افزود: در حال حاضر هیچ فکری به حال این موضوع نشده و مسئولان فقط به دنبال این هستند که نرخ بیکاری را کاهش دهند.

خیابانی اضافه کرد: تا زمانیکه علم منجر به عمل نشود کشور هیچگونه پیشرفتی نخواهد داشت و باید برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی چاره‌ای اندیشید.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بکارگیری دانشجویان متعهد و متدین در بدنه نظام گفت: مسئولان و در وهله نخست استانداری تاکنون تا چه اندازه در بکارگیری این نیرو‌ها قدم برداشته است!؟

*بستری برای ایجاد هماهنگی و تعامل سازنده در دانشگاه‌ها فراهم شود

دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بیرجند نیز در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه برای پیشرفت نیاز به تعامل دارد، اظهار کرد: این تعامل هم باید در داخل دانشگاه و هم با خارج دانشگاه وجود داشته باشد و باید بستری برای ایجاد هماهنگی و تعامل سازنده برای دانشگاه‌ها فراهم شود تا در زمینه علمی و زمینه‌های دیگر پیشرفت کنیم.

محمداسماعیل نیک بین ادامه داد: خروجی دانشگاه در جامعه بسیار تاثیر گذار بوده و باید تعامل بین دانشگاه و جامعه برقرار شود اما در کنار آن باید استقلال دانشگاه حفظ شود.

وی عنوان داشت: برخی طرز فکر‌ها و دخالت‌ها در امور دانشگاه ضربه به دانشگاه خواهد زد و نیاز است که کنترل بیشتری در این زمینه شود.

دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بیرجند بر لزوم توجه و نظارت بیشتر برای حضور افراد اجتماعات دانشجویی تاکید کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات باید این کنترل‌ها بیشتر شود چراکه اگر امنیت در جامعه نباشد هر کس به خود این اجازه را خواهد داد که در امور دانشگاه و حتی استان دخالت کند.

*نبود تالار برگزاری همایش‌ها با ظرفیت مناسب در داخل دانشگاه بیرجند

وی اضافه کرد: دانشگاه باید مستقل بوده و عده‌ای به خود اجازه ندهند که در مسائل دانشگاه دخالت کنند.

نماینده دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند نیز در این جلسه از نبود محوطه سازی مناسب در فضای داخلی دانشگاه بیرجند گلایه کرد و گفت: نیاز است تا راه‌هایی که به دانشگاه ختم می‌شود جلوه سازی شده و فضای سبز دانشگاه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مجتبی مرادی با انتقاد از نبود تالار برگزاری همایش ها با ظرفیت مناسب در داخل دانشگاه بیرجند، بیان کرد: هر ساله پیگیر برگزاری نشست سالانه دانشجویان در دانشگاه بیرجند هستیم که به دلیل نبود فضای کافی و مشکل در پروازهای استان این نشست لغو می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت تالار فیروزه با مدیریت بخش خصوصی در داخل دانشگاه بیرجند، بیان داشت: در طول چند سال گذشته جلساتی در این تالار برگزار شده که به دلیل اینکه با عنوان دانشگاه است به دانشگاه ضربه می‌زند و نیاز است روی موضوع امنیتی آن توجه ویژه‌ای شود.

*ایاب و ذهاب مهم‌ترین مشکل دانشجویان دانشگاه بیرجند

نماینده انجمن‌های علمی دانشگاه بیرجند نیز در این جلسه مشکل ایاب و ذهاب دانشجویان را مهم‌ترین مشکل دانشجویان دانشگاه بیرجند عنوان کرد و گفت: کمبود سرویس‌ها و تغییر مسیر سرویس‌های دانشجویی برای دانشجویان مشکل زیادی ایجاد کرده است.

حمید بهدانی بیان کرد: در خواست عاجزانه داریم تا مسئولان استان از فضاهای آموزشی استان بازدید کنند چراکه دانشجویان به حضور شما نیاز دارند.

وی از امکانات محدود آزمایشگاهی در دانشگاه بیرجند گلایه کرد و افزود: نیاز داریم تا آزمایشگاه دانشگاه تخصصی‌تر شده و تجهیزات جدید برای برخی از رشته‌های فنی و مهندسی در آزمایشگاه‌ها تهیه شود.

نماینده انجمن‌های علمی دانشگاه بیرجند با اشاره به نبود سالن برگزاری همایشات مناسب در این دانشگاه، بیان داشت: تالار ولایت دانشگاه از سال ۷۲ که جمعیت دانشجویی دانشگاه دو هزار نفر بوده احداث شده و اکنون که ۱۳ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند هنوز هم‌‌ همان ظرفیت ۲۳۰ نفر را دارد.

وی همچنین از نبود فضا و اردوگاه تفریحی مختص دانشگاه و ناامن بودن جاده روبه روی دانشگاه انتقاد کرد.

نبود امکانات تفریحی و سرگرمی در داخل دانشگاه، نبود مکان مناسب برای پذیرایی از مهمانان و برگزاری همایش‌ها و حفظ استقلال دانشگاه نیز از خواسته‌هایی بود که نماینده کانون‌های دانشگاه بیرجند آن را تکرار و خواستار رسیدگی به آن شدند.

علی فوادالدینی با بیان اینکه خراسان جنوبی به عنوان یک شهر دانشگاهی شناخته می‌شود، بیان داشت: انتظار داریم که در حوزه تحولاتی که در استان قرار است اتفاق بیفتد دانشجو و دانشگاهیان مد نظر قرار بگیرند.

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند نیز در این جلسه، سرویس‌های ایاب و ذهاب دانشجویی را مهم‌ترین دغدغه و مشکل دانشجویان عنوان کرد و گفت: باید فکر اساسی برای مشکل سرویس‌های دانشجویی برداشته شود.

سید سجاد حسن نیا همچنین خواستار تکمیل هر چه سریع‌تر تالار دانشگاه شد.

*لزوم رفع تبعیض در سهمیه جایزه‌های تحصیلی از معاونت فناوری رئیس جمهور

نماینده انجمن مخترعین دانشگاه نیز در این جلسه خواستار پرداخت هزینه‌های ثبت اختراعات دانشجویان و رفع تبعیض در سهمیه جایزه‌های تحصیلی از معاونت فناوری رئیس جمهور شد.

رئیس دانشگاه بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به گلنگ زنی تالار جدید دانشگاه بیرجند، اظهار کرد: بهره برداری از این تالار یکی از اولویت‌های ما است که تاکنون به جایی نرسیده است.

خلیل خلیلی کمبود اعتبار را مهم‌ترین مشکل پیش روی این پروژه عنوان کرد و افزود: نیاز است در بودجه استانی اعتباری در اختیار دانشگاه قرار گیرد تا تالار فیروزه داخل دانشگاه از بخش خصوصی خریداری شده و با این کار یک تیر و دو نشان زد.

وی همچنین در ارتباط با مشکل دانشجویان در ایاب و ذهاب گفت: از سازمان اتوبوسرانی و شهرداری درخواست داریم که دانشگاه را شهروند خدمات شهری محسوب کرده تا مشکلات این حوزه برطرف شود.

رئیس دانشگاه بیرجند از فعالیت ۵۶ انجمن علمی در دانشگاه بیرجند خبر داد و گفت: همچنین در حال حاضر ۳۷ کانون دانشجویی و ۶۶ نشریه علمی در این دانشگاه فعالیت می‌کند که طی سال جاری اجرای ۱۸۰ برنامه برای این تشکل‌ها و کانون‌ها پیش بینی شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 17آذر1394، کدخبر: 2994905: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین