پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۸۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲
همزمان با برگزاری نشست سالیانه لابی صهیونیستی آیپک(کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل) در واشنگتن، صدها فعال اجتماعی و حقوق بشر آمریکایی از جمله یهودیان به همراه شماری از مسلمانان در مقابل مکان برگزاری آن تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

شعارسال: صدها فعال اجتماعی و حقوق بشر آمریکایی به‌همراه مسلمانان این کشور روز یکشنبه با حضور در مقابل محل برگزاری نشست سالانه لابی آیپک سیاست‌ها و اقدامات این نهاد در حمایت از رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی، پارچه‌نوشته‌ها و پلاکاردهایی به همراه داشتند که شعارهایی در حمایت از حقوق مردم فلسطین بر روی آن نوشته شده بود همچون « آزاد کنید ,آیپک نماینده ما یهودیان آمریکا نیست,این رژیم آپارتاید است, اشغال فلسطین را تمام کنید, جنگ با ایران هرگز, یهودیان برای تحریم اسرائیل ,یهودیان برای عدالت در فلسطین, یهودیت، صهیونیسم را نفی می‌کند ,فلسطینی‌های رانده شده باید به فلسطین برگردند, آیپک سازمانی فاسد است, به اشغال فلسطین پایان دهید ,من یهودی می‌گویم دیپلماسی با ایران و فلسطین».

این تظاهرات بیش از سه روز ادامه داشت و روز گذشته جمعیت معترضان به حداکثر خود رسید که با تجمع در مقابل درب اصلی محل نشست فریاد می‌زدند که «کنفرانس را تعطیل کنید» .

این در حالی بود که تعداد نیروهای پلیس حاضر در محل برای مراقبت از نشست اجلاس آیپک به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته بود.

در جریان این تجمعات اعتراض‌آمیز، دو نفر از شرکت‌کنندگان با اعضای یک تشکل حمایت از صهیونیست‌ها درگیر شدند که بر اثر آن از ناحیه دست و چشم مجروح شدند .

اعضای تشکل حمایت از صهیونیست‌ها، پرچم‌های فلسطین را آتش زدند و با اهانت به آن ادعا می‌کردند که کشوری مثل فلسطین وجود ندارد . این افراد در اقدامی تحریک‌آمیز و توهین‌آمیز یک جلد قرآن کریم به زبان انگلیسی را آتش زدند.

در تجمع اعتراضی امسال بیش از هزار نفر از یهودیان به طرفداری از فلسطین شرکت کردند، آنها نیز همگام با دیگر معترضان بر ضد رژیم صهیونیستی شعار داده و حمایت خود را از ملت فلسطین مورد تاکید قرار می‌دادند، این افراد نیز در مقابل در ساختمان محل برگزاری نشست سالیانه آیپک شعار سر می‌دادند.

همچنین اعضای گروه موسوم به «حق بازگشت فلسطینی‌ها به وطن» با تجمع در مقابل کاخ سفید به سمت محل برگزاری نشست آیپک راهپیمایی کردند.

خاخام داوود عضو گروه «ناترا کارتا»در گفتگو با خبرنگار تسنیم در واشنگتن تاکید کرد : یهودیت، صهیونیسم و رژیم اسرائیل را حرام می‌داند و تحریم می‌کند.

وی ادامه داد : نه اسرائیل و نه صهیونیست‌ها حق ندارند خود را نماینده ما یهودیان آمریکا معرفی کنند.دین یهودیت، رژیماسرائیل و جنایاتی را که به اسم دین یهود مرتکب می‌شود، تحریم می‌کند.

آمدن بیش از هزار یهودی جوان به طرفداری از فلسطین در این تجمع اعتراضی دلیل بزرگی بر عمیق‌تر شدن شکاف میان یهودیان و صهیونیست‌هاست.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 7فروردین1396، کدخبر: 1364952: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
0
0
اسرائیل فکر غلطی می کنه که فکر جنگ به سرش بزنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
0
0
اسرائیل که هیچ باباشم فکر غلطی می کنه که فکر جنگ به سرش بزنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
0
0
آیپک که چندان مهم نیست. لابی صیهونیسم و حلقه 150 نفره واقعا اهمیت داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین