پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر گفت: به هیچ وجه مخالف شادی مردم نیستیم بلکه با هنجارشکنان و افرادی که مخل نظم عمومی هستند، مخالفیم.

شعار سالسردار حیدر عباس زاده در نشست خبری به تشریح برنامه های مقابله با چهارشنبه آخر سال پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای امسال در استان اقدامات خوبی در دستور کار داشتیم، که در این راستا یک میلیون 480 هزار مواد محترقه کم خطر و پرخطر کشف و ضبط شده است.

عباس زاده اضافه کرد: نیروی انتظامی استان بوشهر برای مقابله با افراد مخل امنیت عمومی در سطح جامعه در حال آماده باش کامل قرار گرفته است.

وی همچنین به استقرار ایستگاه پلیس موقت در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و بیان کرد: در 75 نقطه استان و در جاهایی که خلاء نیروی انتظامی احساس می شد از جمله ساحل و تفرج‌گاه‌ها به جهت تامین نظم و امنیت برای مردم شهر و مهمانان نوروزی ایستگاه پلیس موقت مستقر می شود.

عباس زاده همچین بیان داشت: طی برنامه ریزی ها انجام شده در ایام نوروز گشت های ترافیکی در نقاط حادثه خیز حضور بیشتری خواهند داشت.

وی همچنین اضافه کرد: در ایام نوروز اجرای موسیقی زنده در گشت‌های دریایی ممنوع اعلام شده است.

این مقام مسئول در ادامه در خصوص امنیت استان بوشهر خاطر نشان کرد: با تلاش ، همکاری و همراهی مردم و مسئولان همه دستگاه های امنیتی و قضایی وضعیت امنیتی قابل قبولی در سطح استان حاکم است.

وی درباره وضعیت جرائم خشن در استان افزود:در استان بوشهر امسال در وقوع جرائم خشن در مقایسه با سال گذشته هفت درصد کاهش داشته‌ است.

عباس زاده ادامه داد: در بحث کشفیات جرائم خشن از ابتدای سال تاکنون 103 درصد بوده که از این میزان 93 درصد مربوط به سال جاری و 11 درصد مربوط به سال گذشته، که در طول سه سال گذشته در کشفیات جرائم خشن معدل قبولی را داشته ایم.

وی درباره شناسایی قتل های صورت گرفته در استان بیان داشت: در ابتدای سال جاری به جز دو مورد همه قاتلان شناسایی و دستگیر شده اند که از این دو مورد یکی شناسایی شده و بزدوی دستگیر می شود و مورد دیگر نیز که یک تبعه افغانی است به علت خارج شدن از استان تحت تعقیب پلیس می باشد.

عباس زاده با بیان این که در سرقت مسلحانه 40 درصد و سرقت به عنف 92 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشتیم اظهار داشت: در همین راستا در سال جاری در موضوع تیراندازی 78 درصد و تجاوز به عنف 25 درصد در استان کاهش داشته است.

این مقام مسئول با بیان این که در استان مورد آدم ربایی کاهش یافته، گفت: امسال یک فقره آدم ربایی در استان مشاهده شده بود که پس از شناسایی کشف و آدم ربا دستگیر شد.

وی همچنین به کشفیات مواد مخدر اشاره کرد و بیان داشت: با تلاش همکاران پلیس مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون چهار میلیون و۲۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۵۱ درصد افزایش کشفیات، 110 باند شناسایی و متلاشی شد و ۲ هزار ۸۰۰ نفر دستگیر شدند.

عباس زاده با اشاره به کشفیات سلاح های غیرمجاز گفت: یکی از بسترهای امنیتی اجتماعی دسترسی افراد به سلاح های غیرمجاز است که دراین زمینه از ابتدای سال تاکنون 4 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش کشفیات داشته ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهردر حوزه کشف کالای قاچاق دراستان خاطر نشان کرد: در این راستا از ابتدای سال ۹۵ تاکنون 246 میلیون تومان انواع کالای قاچاق در استان بوشهر کشف و ضبط شده است که در این زمینه 128 درصد افزایش کشفیات را نشان می دهد.

وی گفت: پرونده‌های تشکیل شده در سال جاری در ارتباط با کالای قاچاق که ارزش ریالی آن بالای 500 میلیون ریال بوده نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر همچنین یادآور شد: امسال یک هزار و ۹۷۷ دستگاه خودرو سنگین و شوتی در استان بوشهرکشف و توقیف شده است.

عباس زاده از کاهش 7 درصدی تصادف‌های منجر به فوت در سال جاری درمقایسه با سال گذشته خبر داد و بیان داشت: در حوزه جرائم سایبری استان از ابتدای سال تاکنون ۳۰۷ انواع جرائم اینترنتی گزارش شده که 97 درصد از جرائم در فضای مجازی عاملین آن شناسایی و کشف شده اند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پیغام بوشهر، تاریخ انتشار: 24 اسفند 1395، کد مطلب: 81315 :www. peigham.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین