پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۳۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
عسکری محمدیان دارنده مدال نقره المپیک 1988 سئول و 1992 بارسلونا روز سه شنبه در ساری گفت که بزودی پشت پرده نتایج آزمایش دوپینگی شدن پسرش را رو خواهد کرد .

شعار سال : عسکری محمدیان با تاکید بر این که پسرش همانند وی تاکنون پاک زندگی کرده است، افزود : برای پسرم مسایلی رخ داده که بزودی در نشستی با رسانه ها در ساری این مسایل را موشکافی کرده و بازگو خواهم کرد.

اتحادیه جهانی کشتی دو روز پیش پس از اعلام نتایج آزمایش های کشتی گیران، نتیجه آزمایش محمدحسین محمدیان دارنده مدال برنز رقابت های کشتی جهانی 2014 و قهرمان رقابت های کشتی جام سرکسیان ایروان ارمنستان را مثبت اعلام و این کشتی گیر را برای مدت چهار سال از حضور در رقابت های کشتی محروم کرد.

عسکری محمدیان گفت: محمدحسین به صورت داوطلبانه و خارج از میادین مسابقه آزمایش دوپینگ خود را به اتحادیه کشتی جهانی ارائه کرد و این نشان از پاک بودنش دارد .

وی افزود: من در تمام دوران ورزشی ام با وجود کمبود امکانات و تجهیزات، پاک زندگی کردم و به فرزندم نیز این مسایل را گوشزد کردم و این اتفاق برای من و حتی محمدحسین نیز جای تعجب دارد و نشان از وجود مسایلی در پشت پرده دارد که باید برای مردم بازگو شود.

این کشتی گیر نامدار ساروی گفت: در شرایط فعلی در پایتخت به دنبال اثبات پاک بودن زندگی ورزشی محمدحسین هستم و پس از آن می توان برای آینده این کشتی گیر تصمیم گرفت.

وی دوپینگ را از کارهای غیر اخلاقی در ورزش توصیف کرد و افزود : محمدحسین به صورت داوطلبانه در تمام آزمایش های خانه کشتی ایران نیز شرکت کرده است و این درحالی است که خیلی ها این کار را انجام نمی دهند و از آزمایش فرار می کنند. حضور داوطلبانه برای ارائه آزمایش نیز به معنی پاک بودن محمدحسین است.

نایب قهرمان المپیک 1988 و 1992 که این روزها به دلیل مرگ مادرش عزادار است ، بار دیگر تاکید کرد که به پسرش اطمینان کامل دارد و با این اعتقاد و اطمینان پیگر کار محمد حسین شده است .

عسکری محمدیان همچنین در این مصاحبه پاسخگویی به اظهار نظر سخنگوی فدراسیون کشتی پیرامون تزریق آمپول محمدحسین توسط یکی از پزشکان محلی در مازندران را به آینده موکول کرد.

محمدحسین محمدیان که کشتی گیر آزادکار عضو تیم ملی وزن 97 کیلوگرم است ، یکی از امیدهای اول تیم ملی برای دریافت جواز ورود به المپیک یورو 2016 و تصاحب یکی از مدال های سه رنگ این رقابت ها بود.

اتحادیه جهانی کشتی اول ماه اکتبر سال جاری میلادی از طالب نعمت پور و محمدحسین محمدیان دو کشتی گیر ایرانی آزمایش دوپینگ گرفت و نتایج آزمایش هر دو را مثبت اعلام کرد.

نعمت پور به دلیل تکرار این کار برای همیشه از حضور در رقابت های کشتی محروم و برای محمدیان نیز محرومیت چهارساله در نظر گرفته شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ نشرخبر : 24 آذر 1394 کد مطلب : 81878829 (5047975) www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین