پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۶۲۵
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
میدان ساعت راسک در دهه فجر 94 به بهره برداری رسید اما تنها پس از گذشت سه ماه این ساعت سیصد میلیون ریالی خراب شده و مسئولین شهر راسک هیچ اقدام مثبتی برای تعمیر آن انجام نداده اند.

شعار سال: همواره شهر و زیباسازی آن واژه های مهمی است که مورد توجه ویژه شهروندان، مسئولین شهرداری و شورای شهر قرار گرفته و برنامه های مختلفی برای دستیابی به شهری زیباتر در هر شهر و استانی در نظر گرفته شده است.

زیبا سازی شهری تا جایی مورد توجه قرار گرفته است که به رقابتی شیرین و در پاره ای مواقع تلخ تبدیل شده است اما نباید فراموش کنیم که وقتی یک نفر برای اولین بار وارد یک شهر می شود در نگاه اول سیمای آن شهر و زیبایی آن مورد توجه قرار گرفته و این تصویر ذهنی تا همیشه در خاطر او خواهد ماند.

البته زیبایی یک شهر را تنها نباید در جلب توجه مسافران دانست چراکه شهر محل تعامل فرد و جامعه است و تمام طول زندگی افراد در شهری خاص سپری می شود، زیبایی و کیفیت آن بر سطح کیفیت زندگی و رضایت خاطر ساکنان هم تاثیر می گذارد.

ساعت شهری در خواب یک ساله

محمد انور پناه با گلایه از خواب دوازده ماهه ساعت شهری راسک، گفت: اردیبهشت ماه سال گذشته بود که این ساعت چند ده میلیونی از حرکت ایستاد و در این یک سال گذشته هر کدام از چهار ساعت آن زمانی خاص را به نمایش گذاشته است.

این شهروند راسکی ادامه داد: بارها به شهرداری و شورای شهر اطلاع داده شده و از آنان گلایه کرده ایم تا مشکل این ساعت رفع شود اما هیچ کس پاسخگوی مشکلات نیست.

وی با اشاره به اینکه شهر راسک مشکلاتی بیشتر از ساعت شهری دارد، افزود: راسک به عنوان مرکز شهرستان سرباز از معدود شهرهایی است که هنوز چهره روستایی داشته و بسیاری از استانداردهای شهری را دارا نیست، به گونه ای که هنوز هم فاضلاب های خانگی در شهر روان است.

راسک، شهری با امکانات جزیره ای

یکی دیگر از شهروندان راسکی نیز با گلایه از امکانات شهری نامناسب، اظهار داشت: به معنای واقعی کلمه باید گفت که راسک شهری است با امکانات جزیره ای و گلچین شده به گونه ای که دربرخی نقاط شهر فاضلاب و کوچه های خاکی آن یادآور روستاهای قبل از انقلاب است و برخی نقاط نیز دارای امکانات و مبلمان مناسب شهری است.

سعید بلوچ زهی افزود: شهردار قبلی راسک به جای اینکه به فکر زیباسازی شهر و ارتقاء امکانات و مبلامان شهری باشد با هزینه های چندصد میلیونی میراثی چون ساعت شهری راسک را به جا گذاشته است.

وی در پایان با تقدیر از فعالیت های شهرداری راسک، تصریح کرد: با تغییر در مدیریت شهرداری شاهد برخی فعالیت های خوب در جای جای شهر بودیم اما سطح محرومیت و مشکلات در اندازی ای است که این فعالیت ها نیز اثربخش نبوده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی پاپایا، تاریخ انتشار 26فروردین 1396، کد مطلب:427643 : www.papaya.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین