پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۷۸۷
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
شهروند و شهر مکمل یکدیگر هستند این دو مقوله با هم ارتباط ذاتی دارند و نمی‌توان آنها را از هم جدا کرد.
شعارسال: فرد به عنوان یک عنصر سازنده برای جامعه و محیط باید تلاش و همکاری لازم را در راستای رشد محیط زندگی و اجتماعی خود داشته باشد و اگر تک تک ما وظایف خود را حول محور ساختن یک شهر خوب به درستی انجام دهيم بدون شک شهری سالم و زیبا در خور شان مردم شریف خود خواهیم داشت.

هميشه شهروند، پایه‌گذار شهر خوب است و سبب آبادی شهر می‌شود و شهر آباد هم شهروند خوب را پرورش می‌دهد. انسان به عنوان پیکره اصلی شهر محسوب می‌شود و یک شهروند خوب باید نگاه متفکر و عقلانی داشته باشد.

"شهر خوب را شهروند خوب می‌سازد

یک شهر خوب را شهروند خوب می‌سازد و این در ذات مردم نهفته است که یک شهروند باید خوب باشد تا یک شهر خوب ساخته شود. یعنی یک شهروند خوب وقتی روح پاکیزگی ذاتی در وجود خود داشته باشد می تواند شهر پاکیزه و خوبی بسازد.

شهر خوب ساختنی است نه یافتنی و این شهروندان هستند که باعث می‌شوند با رعایت قوانین شهروندی و تعهد به حقوق شهروندی خود شهر زیبنده‌ای داشته باشند، زیرا شهر متعلق به همه مردم است و همین امر شهروندان را موظف به مشارکت و همکاری برای داشتن یک شهر خوب می‌کند .

اين مشاركت راه ها و جنبه هاي متفاوتي دارد از انتخاب مديران اصلح براي مديرت امور شهري تا پرداخت هزينه هاي جاريه شهري و رعايت نظافت و ، چنانچه در اصل ابتدايي مردم به بيراهه رفته خواه يا ناخواه تمامي اصول بعدي به بيراهه رفته و فاجعه ها يكي پس از ديگري گريبانگير همان شهروندان خواهند شد .

متولیان متخصص در ساخت شهر، تمام شرایط را برای داشتن یک شهر خوب مهیا می‌کنند و شهروندان متقابلا با تلاش و همراهی و مشارکت برای نگه داشتن یک شهر خوب ميكوشند تا شهري شايسته شأن آنها حفظ و ساخته شود.

در اين ميان شهروندان نيز باید آگاهی کافی از وظایف شهروندی خود داشته باشند تا بر اساس این آگاهی و شناخت عواقب اقدامات خود تعریفی از مسئولیت خود به عنوان شهروند داشته باشند و وظیفه خود را در مراحل متفاوت به نحو عالي انجام دهند، این آموزش و اطلاع رسانی‌ها بر عهده رسانه هاي جامعه، سازمان‌ها و نهادهای مردمی همچون تشکل‌های مردم نهاد و پایگاه‌های مساجد است .

شهروند پایه اصلی شهر

مجددا تكرار ميكنيم، شهر را یک شهروند خوب می‌سازد، چون شهر از کنار هم قرار گرفتن جزء جزء شهروندان شکل گرفته است. اگر اجتماعی نباشد شهری بنا نمی‌شود پس پایه‌های اصلی یک شهر همان شهروندان هستند و این شهروندان در صورت مشارکت و اطمينان داشتن به جمعيت هاي دلسوز برآمده از بطن جامعه می‌توانند یک شهر زیبا و خوب بسازند.

اگر مردم ما وظایف و حق و حقوق شهروندی خود را به نحو احسن انجام دهند و با اتكا به خود در مقام عمل حاضر شوند شهری آبادتر و زیباتر در اختيار مردم قرار خواهد گرفت و اين نيز دور از دسترس نيست .

شهر مثل یک موجود زنده در حال رشد و تغییر و تحول است و این تغییرات بدون مشارکت شهروندان یا امکان پذیر نخواهد بود و یا خیلی کند پیش خواهد رفت پس بيايم با مشاركتي همگاني توام با آگاهي و تعهد آينده را با دستان خود بسازيم .

پس به اميد شورايي متخصص براي زابلي آباد تر

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی توتن خبر، تاریخ انتشار: 22 فروردین 1396، کد مطلب: 4928، www.tootankhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین