پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۲۲۱
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
افزایش حمایتگرایی از تولید داخل از سوی آمریکا و بی‌ثباتی جهانی چالش‌هایی را برای منطقه آسیا ایجاد خواهد کرد و می‌تواند رشد اقتصادی این منطقه را در سال 2017 تا 1.2 درصد کاهش دهد.

شعار سال: کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در امور آسیا و اقیانوسیه روز گذشته در گزارشی که در بانکوک تایلند ارائه شد پیش‌بینی کرد: با توجه به افزایش قیمت نفت در بازار جهانی اقتصاد روسیه در سال 2017 رشد 1.1 درصدی را تجربه کرد.

در این گزارش آمده است با توجه به افزایش نسبی قیمت نفت در بازار انتظار می‌رود رشد اقتصادی فدراسیون روسیه از 0.2- در سال 2016 به 1.1 درصد در سال 2017 افزایش یابد.

نگارندگان این گزارش همچین پیش‌بینی کردند رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه منطقه آسیا و اقیانوسیه از 4.9 درصد در سال 2016 به 5 درصد و 5.1 درصد در سال‌های 2017 و 2018 افزایش خواهد یافت.

در این گزارش رشد اقتصاد آسیا و اقیانوسیه در سطحی متوسط ارزیابی شده است چرا که افزایش حمایتگرایی از تولیدداخل از سوی برخی کشورها و همچنین بی‌ثباتی جهانی چالش‌هایی را برای رشد اقتصادی این منطقه ایجاد خواهد کرد.

ترامپ بعد از اینکه به ریاست جمهوری انتخاب شد شعار حمایت گرایی از تولید داخل سر می‌دهد و می‌خوا هد با اعمال تعرفه راه را بر تجارت آزاد ببندد.

در گزارش این کمیسیون آمده است هرگونه افزایش بیش از حد این دو شاخص می‌تواند رشد متوسط اقتصادی این منطقه را در سال 2017 تا 1.2 درصد کاهش دهد.

کمیسیون اقتصادی اجتماعی سازمان ملل در امور آسیا و اقیانوسیه در سال 1947 در بانکوک تایلند تاسیس شد و نقش قابل توجهی در ترویج توسعه اقتصادی و اجتماعی در منطقه دارد. در حال حاضر 53 کشور عضو این کمیسیون هستند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از سایت خبری تحلیلی تابناک، تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1396، کدمطلب: 690421، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین