پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۳۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
قارچ کوهی یا دمبل یک نوع قارچ خوراکی کاملا وحشی بدون گُل، ساقه، شاخه و ریشه است که پس از بارش باران و ایجاد رعد و برق در مناطق کوهپایه ای رشد می کند.
شعار سال: همزمان با نزدیک شدن به فصل بهار و بارش باران، در اواخر اسفند و اوایل فروردین ماه، موج عظیمی از مردم برای یافتن دمبل یا قارچ کوهی به سوی مناطق مختلف کوهستانی شهرستان قصرشیرین بالاخص ارتفاعات بازی دراز روانه می شوند.


این قارچ کوهی یک نوع قارچ خوراکی کاملا وحشی بدون گُل، ساقه، شاخه و ریشه است که پس از بارش باران و ایجاد رعد و برق در مناطق کوهپایه ای رشد می کند که به خاطر خوشمزه و مقوی بودن این گیاه، طرفداران زیادی دارد.


قارچ دمبلان، نهایتا در عمق ۳۰ سانتیمتری زمین و در مجاورت ریشه گیاهان رشد می‌کند، شکلی شبیه سیب زمینی دارد و اندازه آن از یک فندق تا اندازه یک پرتقال می‌باشد؛ افرادی که در یافتن دنبل تخصص دارند راه پیدا کردن این قارچ را یک نوع برآمدگی خاص می دانند.

در حال حاضر، این نوع قارچ هر کیلو بین 20 تا 40 هزار تومان معامله می شود.


با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری الوند خبر، تاریخ انتشار: 4 فروردین 1396، کد مطلب: 299351، www.alvandkhabar.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین