پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۶۵۵
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: طرح تشکیل دیوان اصل ۹۰ به جای این کمیسیون مراحل نهایی را طی می‌کند.

شعار سال: محمدرضا امیرحسن‌خانی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، از طی شدن مراحل نهایی تشکیل دیوان اصل 90 در کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی پارلمان خبر داد و گفت: طرح تشکیل این دیوان به زودی نهایی و در قالب گزارشی در یکی از جلسات علنی مجلس مطرح و در صورت موافقت اکثریت نمایندگان مجلس، تصویب می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت تصویب نهایی طرح دیوان اصل 90 در مجلس، ساختار کمیسیون اصل 90 تغییر می‌کند، ادامه داد: در صورت تصویب نهایی طرح تشکیل دیوان اصل 90 در مجلس، رسیدگی به پرونده‌ها سرعت بیشتری گرفته و در نتیجه ارائه نتایج پرونده به دستگاه قضا، زودتر تعیین تکلیف می‌شوند.

نماینده مردم طبس در مجلس با بیان اینکه طرح تبدیل کمیسیون اصل 90 به دیوان در مجلس مخالفان و موافقان زیادی دارد، افزود: در چند روز آینده کار بررسی این طرح در کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی به پایان می‌رسد و در صحن علنی پارلمان نیز این طرح مطرح می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با قوه قضائیه برای تشکیل این دیوان انجام شده، اظهار داشت: البته برای تشکیل دیوان اصل 90 نیاز به مجوز قوه‌ قضائیه نیست و مجلس می‌تواند تشکیل این دیوان را خود مصوب کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار 17 اردیبهشت 96، کد مطلب: 1100323: www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین