پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۷۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه حل سیاسی بحران سوریه را تصویب کرد.
شعارسال: هدف از این قطعنامه ترسیم نقشه راهی برای دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه است.

بر اساس این گزارش، تمامی ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به این قطعنامه رای مثبت دادند.

به گزارش بی‌بی‌سی، ۱۹ کشور حاضر در مذاکرات برای تدوین پیش‌نویس این قطعنامه، که ایران هم در بین آنها است، روز اول سال نوی میلادی را به عنوان روز آغاز مذاکرات دولت و مخالفان در نظر گرفته‌اند و پیش‌نویس قطعنامه حاوی برنامه زمان‌بندی برای استقرار یک دولت وحدت خواهد بود.

در بیانیه سازمان ملل که به امضای نمایندگان حاضر در نشست رسیده است، ۱۵ ماه می ۲۰۱۶ (۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵) به عنوان تاریخ آتش‌بس در نظر گرفته شده و قرار است که یک سال بعد انتخابات آزاد برگزار شود.

سرنوشت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، گروه‌هایی که باید در مذاکرات همراه با دولت این کشور حضور پیدا کنند و گروه‌هایی که باید تروریستی محسوب شوند از مهمترین موارد اختلاف‌نظر مذاکره‌کنندگان بود.

یکی از مشاوران دولت سوریه گفته است دمشق آماده است تا گفت‌وگوهای صلح را در چند هفته آینده آغاز کند اما در وهله اول باید ببیند چه گروه‌هایی از مخالفان آماده مذاکره با دولت هستند.

وی همچنین گفت کشورهای خارجی هیچ حقی در تعیین سرنوشت بشار اسد نخواهند داشت.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار: 28 آذر 1394، کد خبر: 330859، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین