پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۶۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
این روزها وقتی در اینترنت به وب‌گردی مشغول می‌شوی و یا فضاهای مجازی تلفن همراهت را بالا و پایین می‌کنی با تعدد مواردی عجیب همچون سایت‌های همسریابی و کانال‌های راه‌اندازی شده تلگرام در این زمینه روبرو می‌شوی. کانال‌هایی که وقتی وارد آنها می‌شوی معلوم نیست چه آینده‌ای در انتظارت خواهد بود...

شعار سال:دیروزها یکی دوتا خانم مسن در محله‌ها بودند که با خدای خودشان معامله می‌کردند و دست دختر و پسرها را در دست هم می‌گذاشتند؛ یک انگیزه داشتند و آن هم توشه‌ای بود که باید با خود به جهان جاوید می‌بردند؛ اما این روزها گاهی ازدواج به بهانه‌ای برای معاملات مادی و فریب و نیرنگ و سوء استفاده‌هایی تبدیل شده که آسیب‌های آن دامن جامعه را هم گرفته است.
هر از گاهی در اخبار حوادث می‌شنویم از کلاهبرداری‌ها و سوء استفاده‌ها و حتی قتل‌ها و خودکشی‌هایی که متاسفانه سرمنشا آنها موضوع ازدواج بوده است؛ واقعه مقدسی که خدا و رسول او همواره بر آن تاکید داشته‌اند.
این روزها وقتی در اینترنت به وب‌گردی مشغول می‌شوی و یا فضاهای مجازی تلفن همراهت را بالا و پایین می‌کنی با تعدد مواردی عجیب همچون سایت‌های همسریابی و کانال‌های راه‌اندازی شده تلگرام در این زمینه روبرو می‌شوی. کانال‌هایی که وقتی وارد آنها می‌شوی معلوم نیست چه آینده‌ای در انتظارت خواهد بود.
هرگونه فعالیت اینترنتی در حوزه ازدواج غیرقانونی است
رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان در خصوص ایجاد اینگونه کانال‌ها گفت: فعالیت اینترنتی همسریابی در هر قالبی غیرقانونی بوده و جرم محسوب می‌شود.
سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي" افزود: تنها یک وب‌سایت با عنوان "همسان گزینی" تبیان در زمینه ازدواج مجوز فعالیت دارد که این سایت وابسته به وزارت ورزش و جوانان است.
وی با تاکید بر اینکه هیچ وبلاگ و سایت و فضای مجازی اجازه فعالیت در این زمینه را ندارد، تصریح کرد: این جرم جزو جرایم اجتماعی محسوب شده و مجازات آن بستگی به نظر مقام قضایی دارد.

محمدمسعود کریمی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و دبیر کمیته تخصصی فضای مجازی استان نیز در این‌باره به خبرنگار ایمنا گفت: با توجه به رشد روزافزون نرم‌افزارهای موبایلی و استفاده جوانان از این نرم افزارها در کشور، متاسفانه افرادی هستند که در فضاهای مختلف به دنبال سوء استفاده از جوانان هستند.
دبیر ستاد ازدواج جوانان استان اصفهان تصریح کرد: برخی افراد در نرم افزارهای مختلف از جمله تلگرام اقدام به راه اندازی کانال‌هایی با عنوان همسریابی می‌کنند که این کار کاملا غیرقانونی است.
وی تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان تنها متولی سیاست‌های ازدواج در کشور است؛ برهمین اساس در سال جاری، تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان تبلیغات اسلامی کشور امضا کردیم که به موجب آن سایت همسان‌گزینی در حوزه انتخاب همسر راه اندازی شد و توانستیم یک سری مشکلاتی که در فضای مجازی وجود دارد را مرتفع کنیم.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این راستا تلاش کردیم که با استفاده از تبیان، فضایی به نام سایت همسان‌گزینی ایجاد کنیم تا مخاطبان علاقه‌مند بتوانند از این فضا برای انتخاب همسر مورد نظر خود استفاده کنند.
کریمی با بیان اینکه سایت همسان‌گزینی یک فضای امن و مورد اعتماد را برای پاسخگویی به نیاز جوانان در حوزه انتخاب همسر فراهم کرده است، اظهار کرد: در کشور 700 سایت همسریابی غیر مجاز فعالیت می‌کردند که با همکاری پلیس فتا فعالیت بخش اعظمی از آنها را متوقف کردیم؛ البته برای تعداد اندکی از آنها که از وزارت ارشاد مجوز فعالیت داشتند، قرار شد فعالیت قبلی خود را کنار گذاشته و با محوریت سایت همسان‌گزینی تبیان کار خود را ادامه دهند.
وی تصریح کرد: امور جوانان استان اصفهان نیز در ابتدای ذی الحجه سال جاری در جلسه‌ای که با حضور استاندار برگزار شد سایت همسان‌گزینی تبیان اصفهان هم راه‌اندازی شد و اکنون در حال فعالیت در زمینه همسریابی است.
دبیر کمیته تخصصی فضای مجازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند که هیچ مجوزی برای واسطه‌ها و کانال‌های همسریابی به هیچ فرد حقیقی و حقوقی داده نشده و سیاست‌ ما هم بر این نیست که به این‌ها مجوز بدهیم.
کریمی با اشاره به این سخن رهبری که " یکی از موانع ازدواج، حلقه مفقوده واسطه‌ها و معرفان است" ، گفت: این حلقه مفقوده باید با افراد مومن که حُسن شهرت دارند شکل گیرد و این افراد وارد میدان شوند تا دختر و پسرهای آماده به ازدواج به هم معرفی شوند.
وی افزود: بخشی از سایت همسان گزینی تبیان، به شبکه معرفان اختصاص دارد که واسطه‌ها از این طریق ثبت‌نام کرده و اطلاعات آنها جمع‌آوری شده و یک شبکه امنایی متشکل از دستگاه‌های اجرایی و افراد حقیقی صاحب نظر، آنها را تایید می‌کنند؛ پس از آن، یک کارت معرف به آنها تعلق می‌گیرد و تنها این افراد می توانند در زمینه همسریابی در سطح کشور فعالیت کنند.
سایت همسان‌گزینی تبیان کاملا رایگان و خانواده محور است
دبیر ستاد ازدواج جوانان استان اصفهان اظهار کرد: فعالیت سایت تبیان در تمام مراحل رایگان و کاملا خانواده محور است؛ این سایت، مشاوره پشتیبان دارد و تا 5 سال مشاوره پشتیبان در اختیار زوجین قرار می‌دهد تا بحران‌های زندگی را پشت سر گذاشته و به ازدواجی پایدار برسند.
وی گفت: متاسفانه برخی افراد با اهداف مادی و همچنین سوء استفاده از نام اهل بیت (ع) به طور غیرقانونی اقدام به فعالیت در زمینه همسریابی می‌کنند لذا هرگز نباید به آنها اعتماد کرد.
کریمی با بیان اینکه پلیس فتا با افرادی که در فضای مجازی در زمینه همسریابی فعالیت می‌کنند برخورد خواهد کرد، افزود: امور جوانان استان اصفهان به زودی در حوزه مشاوره ازدواج نیز پرتال ساماندهی و اطلاع رسانی مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده را در سال جاری راه اندازی می‌کند و تلاش می‌کنیم که در این مراکز تسهیلاتی را فراهم کنیم تا مشاوره پشتیبان را به زوجین و جوانان ارائه دهیم.
وی ادامه داد: همچنین نرم افزاری در برنامه تلگرام برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با نشان وزارت ورزش و جوانان به مردم ارائه خواهیم داد و در زمان معین به مردم اعلام می‌کنیم.
گفتنی است، به دنبال پیگیری‌های خبرگزاری ایمنا در خصوص کانال‌های تلگرامی راه‌اندازی شده در حوزه ازدواج، مدیران این کانال‌ها صبح امروز از سوی ستاد ازدواج جوانان استان اصفهان برای پاره‌ای توضیحات فراخوانده شدند و مقرر شد فعالیت تمامی کانال‌های مذکور متوقف شده و مدیران این کانال‌ها ضمن ارائه طرحی در این زمینه، فعالیت خود را از حالت غیرقانونی خارج کرده و زیرمجموعه سایت تبیان قرار بگیرند.

پای ازدواج‌های مجازی به تلگرام هم کشیده شد+ عکس

پای ازدواج‌های مجازی به تلگرام هم کشیده شد+ عکس

پای ازدواج‌های مجازی به تلگرام هم کشیده شد+ عکس


پای ازدواج‌های مجازی به تلگرام هم کشیده شد+ عکس



با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایمنا,تاریخ انتشار 25 آذر 1394,کد مطلب: 213566 www.imna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین