پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
كارشناس تعليم و تربيت اسلامی نکات مهم در ابتدای زندگی زناشویی را در جمع 135 زوج جوان تشریح کرد.

شعار سال: حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا تراشیون در همایش بهار نبوی که از سوی موسسه فرهنگی منتظران منتظر در سالن شهید حیدریان قم برگزار شد و از 135 زوج جوان قم تجلیل به عمل آمد، اظهار کرد: نخستین مهارت زندگی زناشویی این است که زن و مرد باید از روزهای ابتدایی زندگی به یکدیگر توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: خانم‌های جوان تازه ازدواج کرده اگر می‌خواهند شوهرشان اهل خرید باشد به نخستین خریدهای زندگی توجه مثبت کنند و به آنها خرده نگیرند.

کارشناس امور خانواده نتیجه توجه زوج‌ها به یکدیگر در زندگی زناشویی را موجب تقویت رفتار، کلام، ظاهر و... دانست و عنوان کرد: مردان همواره به ظاهر و فیزیک همسران توجه داشته و ابتدای زندگی حواسشان باشد تا با احساسات زنان بازی نکنند و جملات ناراحت‌کننده‌ای نگویند که تا آخر زندگی در خاطر همسرشان بماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تراشیون با تاکید بر اینکه آقایان به پوشش همسرانشان توجه داشته باشند، ابراز کرد: خانم‌ها اوایل زندگی به ظاهر خود اهمیت می‌دهند و اگر آقایان می‌خواهند این امر تداوم داشته باشد باید به همسرانشان توجه کنند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از نکاتی که باید آقایان در زندگی به آن توجه داشته باشند دست‌پخت همسر است چون اگر به این مسئله مهم توجه نکنند بعد از چند ماه ممکن است سفره‌ای که انتظارش را دارند مقابلشان باز نشود.

کارشناس تعلیم و تربیت اسلامی اضافه کرد: زن در آموزه‌های دینی ما مدیر داخل خانه است. شاید آقایان بخواهند چیدمان منزل مورد علاقه آنها باشند ولی نباید آن را تحمیل کنند و فقط به همسرشان مشورت دهند و این کار را بر عهده او بگذارند و از چیدمانش تعریف کنند.

حجت‌الاسلام تراشیون با بیان اینکه مرد باید به سه تاریخ تولد، ازدواج و روز زن توجه ویژه داشته باشد، اظهار کرد: حتی اگر مردی کم‌بضاعت بود در این روزها یک شاخه گل بگیرد چون همسرش از او انتظار دارد هدیه‌ای در این سه روز به او بدهد.

وی با اشاره به اینکه زن و شوهر در زندگی شنوای سخنان یکدیگر باشند، گفت: یکی از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی تهران می‌گوید آمار ارتباط کلامی زوج‌های ایرانی به مرز 17 دقیقه در طول شبانه‌روز رسیده که این آمار نگران‌کننده و تاسف‌بار است.

کارشناس تعلیم و تربیت اسلامی تصریح کرد: یکی از مشکلات برخی زندگی‌های زناشویی این است که زوج‌ها به سمت زیبا سخن گفتن نمی‌روند که طبق روایات این مسئله هرگز در زندگی امام علی(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) دیده نشده و حتی خطاب‌های آنها به یکدیگر زیبا بوده است. امیرالمومنین(علیه السلام) همواره سه شاخصه «اسم کوچک صدا زدن»، «جانم» و «فدایت شوم» گفتن را مورد توجه قرار می‌دادند که حضرت فاطمه(سلام الله علیها) نیز در پاسخ «قربانت شوم» را به همسرشان می‌گفتند.

حجت‌الاسلام تراشیون زیبایی در ساختار کلامی را به زوج‌های جوان توصیه کرد و گفت: زیبا صدا زدن دو ویژگی استفاده از لفظ و لحن زیبا دارد که در زندگی زناشویی باید به آن توجه کرد و مرد و زن مراقب حرف زدنشان باشند و در ارتباط کلامی توجه زیادی کنند.

وی خاطرنشان کرد: آقایان خط قرمزی به نام غرور دارند که خانم‌ها نباید آن را بشکنند؛ همانگونه که مردها باید به احساسات همسرانشان توجه داشته باشند.

کارشناس امور خانواده تاکید کرد: آقایان خودشان را در حد عابر بانک نبینند و تا این اندازه جایگاه خود را پایین نیاورند چون همسرانشان برای ازدواج به دنبال منافع مادی نبودند و هدفشان حضور یک شریک در زندگی بود.

حجت‌الاسلام تراشیون یادآور شد: شاید با پدر، مادر، برادر و ... مهربان باشیم ولی باید مهربان‌ترین برای همسر بود که این مهم دستور اسلام است و در کنار آن باید بهترین اخلاق را داشت چرا که در گذشته مرد چهره‌ای ترسناک برای زن محسوب می‌شد که این ترس بین دو طرف خط قرمز زندگی است و نباید اینگونه باشد.

وی با بیان اینکه مرد باید پاکدامن باشد، ابراز کرد: پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) به پاکی زبان و حفظ عفت مرد تاکید داشته است و آقایان باید به امنیت روانی همسرشان تامین توجه کنند.

کارشناس امور خانواده تصریح کرد: خانم‌ها باید مهربان‌ترین فرد نسبت به شوهر خود بوده و به او دلسوزی داشته باشند. بعد از اینکه خطبه عقد جاری شد باید نفر اول زندگی برای خانم‌ها، همسرشان باشد و بیشترین محبت را حتی بیش از پدر و مادرشان به او ابراز کنند.

لازم به ذکر است، این مراسم از سوی موسسه فرهنگی منتظران منتظر با حمایت و همکاری بازرگانی احمدخانی، شرکت آریا پردیس، فرش رویان، کالای برق پارسیان، برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري موج، تاریخ انتشار 8 دی 1394، کد مطلب: 8942: www .mojnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین