پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷
رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی گفت: به افرادی که خود را در فضای مجازی پلیس فتا معرفی می‌کنند اعتماد نکنند.

شعارسال: محسن محمودی اظهار داشت: اخیراً افرادی در فضای مجازی و در برخی از شبکه‌های اجتماعی خارجی به نام پلیس فتا برخی فعالیت‌ها را انجام می‌دهند که این عمل جرم و قابل پیگیری بوده و با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برخی از این افراد با حضور در شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد گروه یا تبلیغات با نام پلیس فتا می‌کنند به شهروندان توصیه کرد: در دام چنین مواردی گرفتار نشوند چرا که پلیس فتا به صورت رسمی در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی خارجی دارای فعالیت نیست.

وی بیان داشت: بعضی افراد با نام پلیس فتا با عنوان‌های همچون جذب همیار پلیس فتا، همکاری با پلیس فتا یا ترفندهای دیگر مانند معرفی خود به عنوان نماینده پلیس فتا برای عقد قراردادهای مالی و حتی تماس با برخی از صنوف در این زمینه تلاش می‌کنند تا افراد را به سمت خود جذب و ازآنان کلاهبرداری کنند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی در پایان ضمن معرفی ایمیل وبسایت رسمی پلیس فتا به نشانی‌های AZ.SH_FATA@POLICE.IR و www.cyberpolice.ir و اعلام اینکه شهروندان با مراجعه به این سایت می‌توانند اطلاعات دقیقی در خصوص پلیس فتا و موارد مرتبط با فضای مجازی به دست آوردند از آنان خواست شهروندان به سایر سایت‌ها اعتماد نکنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک موضوع را سریعاً با شماره تلفن‌های 2188756 و 2188755 و یا از طریق ایمیل و سایت این پلیس، به پلیس فتا استان اطلاع دهند.

*آموزش روش‌های هک در فضای سایبری جرم است

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فردی که با ایجاد صفحه اینترنتی اقدام به آموزش روش‌های هک در فضای مجازی می‌کرد، توسط کارآگاهان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

محمودی اظهار داشت: ماموران پلیس فتا استان با پایش فضای مجازی برای شناسایی و برخورد با سایت‌ها و صفحات حاوی محتوای مجرمانه برابر قانون جرائم رایانه‌ای، یک مورد صفحه اینترنتی که در آن روش‌های هک آموزش داده می‌شد را شناسایی کردند.

وی افزود: کارآگاهان پلیس فتا با هماهنگی مقام قضایی، متهم را دستگیر و به همراه سیستم‌های رایانه‌ای مورد استفاده او به مقر پلیس فتا منتقل کردند.

محمودی گفت: متهم با تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی، به شهروندان توصیه کرد به هیچ وجه از روی سرگرمی و کنجکاوی و اثبات توانایی های خود اقدام به انتشار مطالب در صفحات مجازی نکنند و قبل از تصمیم به هرنوع فعالیت در فضای مجازی از قانونی بودن آن اطمینان حاصل کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار: 22دی1394، کدخبر: 448653: www.pana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
0
0
راه تشخیص چیه؟ چطور می تونیم با کلاهبردارها برخورد کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین