پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۷۸
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، هتک حیثیت و موارد غیراخلاقی را دارای بیشترین فراوانی نسبت به دیگر جرایم اینترنتی در استان بیان کرد و گفت: اولویت نخست در پیشگیری و کاهش این تخلفات آگاه سازی جامعه است.

شعارسال : حیدرعلی احمدی در جلسه کمیسیون نظارت بر تخلفات اینترنتی استان اظهار کرد: در راستای آگاه سازی جامعه کارشناسان مجرب و مطلع به شگردهای مربوط به جرایم و تخلفات اینترنتی به مراکز آموزشی و فرهنگی استان مراجعه و اطلاع رسانی خواهند کرد.

وی ضمن پیچیده و روز افزون خواندن شگردها و شیوه های انجام گرفته از سوی متخلفین در فضاهای مجازی از کاربران این حوزه خواست که هوشیار بوده و الزامات قانونی استفاده از شبکه ها و فضاهای مجازی را فرا گیرند.

براساس اعلام استانداری گلستان احمدی اضافه کرد در این راستا آگاه سازی مدیران، استفاده از فضاهای موجود در حوزه فرهنگ و هنر، بهره گیری از ظرفیت مراکز آموزشی جهت هوشیار سازی دانش آموزان و تشکیل کارگاه های آموزشی در اولویت کاری کمیسیون نظارت بر تخلفات اینترنتی استان قرار دارد.
رئیس پلیس فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات) گلستان نیز پیش از این برداشت غیرمجاز از حساب بانکی را صدرنشین جرایم اینترنتی و فضای مجازی این استان در 9 ماه گذشته اعلام کرده و گفته بود که 45 درصد پرونده ها به این جرم اختصاص دارد.

به گفته سرهنگ دوم حبیب الله رجبلی هتک حیثیت و نشر اکاذیب با 35 درصد در رده دوم جرائم فضای مجازی استان گلستان است.

وی بدون اشاره به آمار پرونده ها و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل، افزوده بود که مسائل غیر اخلاقی با سه درصد و سایر جرائم در مجموع با 17 درصد در رده های بعدی تخلفات این حوزه هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی "ایرنا" ، تاریخ انتشار چهارشنبه 16 دی 1394 ، کد مطلب : ( 5091857)81909634 : www.Irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین