پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۹۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
مسئول پلیس فتا گلستان به نشر اکاذیب و انتشار اخبار غیر واقعی و اخبار فاقد منابع معتبر در فضای مجازی درخصوص امتحانات و آزمون های پایان سال مدارس هشدار داد.
شعار سال: به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، جلسه هماهنگی نیروی انتظامی و آموزش و پرورش استان در خصوص امتحانات خرداد 96 برگزار شد.در این جلسه مسائل حفاظت آزمون و امتحانات با حضور کارشناسان حراست و نیروی انتظامی بررسی شد و توصیه هایی به عنوان هشدار برای خانواده ها و دانش آموزان مطرح گردید.

مسئول پلیس فتا گلستان اظهار داشت: نشر اکاذیب و انتشار اخبار غیر واقعی و اخبار فاقد منابع معتبر در فضای مجازی می تواند سبب مشکلات اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی شود.

سروان صاحبکار گفت: عدم آگاهی شهروندان و کاربران از قوانین موجود از جمله قانون جرایم رایانه ای و عدم استفاده صحیح و اصولی از امکانات فضای مجازی یکی از مهمترین عوامل بروز این مشکلات می باشد. بگونه ای که کاربران اقدام به انتشار اخبار کذب و گاها جعلی و تحریف شده می نمایند که نمونه ای از آن اخبار مربوط به فروش یا انتشار سوالات آزمون نهایی مدارس پیش از زمان آزمونها می باشد.

وی افزود : طی سالهای گذشته با نزدیک شدن به ایام امتحانات مدارس برخی افراد سود جو با انتشار اخبار لو رفتن سوالات آزمونها اقدام به کلاهبرداری از شهروندان نموده و برای فروش آن مبالغ هنگفتی از دانش آموزان دریافت می نمودند.

صاحبکاران در ادامه افزود: دانش آموزان عزیز مراقب این پیام های کذب و غیرواقعی بوده و فریب افراد سودجو را نخورند و به منتشر کنندگان این اخبار هشدار داد که پلیس فتا با عاملین پخش شایعه و اخبار کذب و افرادی که به بهانه فروش سوالات آزمون مدارس قصد کلاهبرداری داشته باشند برابر قانون رفتار خواهد شد.

وی از دانش آموزان و والدین آنها خواست در مواجهه با چنین اخباری در فضای مجازی عجولانه اقدام ننموده و موارد مشکوک را از طریق شماره تماس 21822967-017 به پلیس فتا گزارش نمایند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی کلاس 20، تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1396، کد مطلب: - ، www.kelas20.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
0
0
مگه قبلا مورد داشه که دارین هشدار میدین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین