پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۸۹۷۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
امتحانات نهایی دانش آموزان در خرداد 95 با اعتراضات و حاشیه های متعددی همراه بود. از دشواری و مفهومی بودن تا لو رفتن سوالات امتحانات در برخی دروس که باعث واکنش آموزش و پرورش و تکذیب این موضوعات شد.

شعارسال: امتحانات نهایی دانش آموزان درخرداد ماه سال 95 در شرایطی به روزهای پایانی خود می رسد که با حاشیه ها و اعتراضات زیادی همراه بود.

نخستین حاشیه امتحانات نهایی امسال،‌ اعتراضات سراسری دانش آموزان کشور به دشواری سوالات طراحی شده بود‌، در شرایطی که دانش آموزان معتقد بودند سوالات در دروس مختلف از جمله شیمی،‌ریاضی،‌دینی و فارسی بسیار دشوار و حتی خارج از کتابهای درسی طراحی شده است مسئولان آموزش وپرورش این اعتراضات را نپذیرفته و توپ را به زمین دانش‌آموزان حواله کرده و گفتند آنها کتابهای درسی را به خوبی مطالعه نمی کنند.

دربسیاری از مدارس کشور تحت تاثیر جو کنکور جزوات کمک آموزشی متعددی به دانش‌اموزان ارائه می شود و معلمان عمده وقت خود را در کلاس درس صرف آموزش این جزوات و تست زنی می کنند. درچنین شرایطی دانش آموز هنگام امتحانات نهایی به دلیل آنکه کتاب درسی را مبنای کار معلم نبوده با سوالات مفهومی مواجه می شود که از پاسخ گویی به آن ناتوان است.

مسئوولیت چنین موضوعی بر عهده چه کسی است؟ آموزش و پرورش یا دانش آموز؟ آیا نباید نظارتی بر روند تدریس معلمان در کلاس درس صورت بگیرد؟

دومین حاشیه امتحانات نهایی خرداد 95 مربوط به لو رفتن سوالات امتحانات نهایی در برخی از دروس بود به عنوان مثال در شبکه های اجتماعی در فضای مجازی موج گسترده ای ایجاد شده بود که از انتشار سوالات امتحانات نهایی در دروس جغرافی و آمادگی دفاعی خبر می داد، اما باز هم این موضوع از سوی مسئولان آموزش و پرورش رد شد. در شرایطی که مهدی نوید ادهمی دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش، احتمال لو رفتن سوالات امتحانان نهایی در درس آمادگی دفاعی را قابل قبول می داند و بر این نکته تاکید دارد که لو رفتن سوالات امتحانات نهایی به دلیل خطا در عملکرد نیروی انسانی اتفاق می افتد و مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ماموریت یافته تا بحث لو رفتن سوالات امتحانات نهایی را به طور ویژه بررسی کند.

در سوی دیگر ماجرا اما آموزش و پرورش شهر تهران صریحا اعلام می کند که به هیچ عنوان امکان لو رفتن سوالات امتحانات نهایی در درس آمادگی دفاعی وجود ندارد.

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در این رابطه گفت: تحت هیچ شرایطی امکان ندارد که سوالات امتحانات نهایی در درس آمادگی دفاعی لو رفته باشد.

وی افزود: تلاشی برای انتشار سوالات امتحانی صورت گرفت، اما موفقیت آمیز نبود.

ثقفی ادامه داد: افشای سوالات امتحانات نهایی بدین معنا است که قبل از برگزاری آزمون سوالات در اختیار دواطلبان قرار گرفته باشد که چنین اتفاقی رخ نداده است.

امتحانات نهایی درخرداد 95 با اعتراضات و حاشیه های فراوانی همراه بود که این اعتراضات می تواند زنگ خطری درخصوص کیفیت آموزش در مدارس کشور باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 16خرداد1395، کدخبر: 181907: www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین