پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۷۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: توده ای از گرد و خاک از امروز چهارشنبه وارد آسمان استان های غربی می شود

شعارسال: طالب حیدری افزود: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که این توده گرد و خاک که در سوریه و عراق تشکیل شده از صبح امروز کم کم وارد آسمان استان های غربی کشور از جمله کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کردستان شده است.

وی اضافه کرد: شدت میزان غلظت این توده در استان های ایلام و کرمانشاه بیشتر بوده و دید افقی را تا 2 کیلومتر کاهش می دهد.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: این پدیده فردا نیز منطقه ما را تحت تاثیر قرار می دهد و کم کم به سمت مناطق مرکزی منتقل می شود.

وی اظهار کرد: در شرایط عادی دید افقی 10 کیلومتر است که با توجه به شدت میزان غلظت گرد و خاک تا کمتر از چند صد متر کاهش می یابد و در این صورت وضعیت هوا به شرایط خطرناک تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه در خرداد ماه میزان ورود توده های گرد و خاک بیشتر می شود افزود: هم اکنون بیش از 100 هزار کیلومتر مربع از استان های نیمه شمال عراق که فاقد پوشش گیاهی لازم بوده، دارای شرایط مستعد ایجاد پدیده گرد و خاک است.

وی اضافه کرد: از لحاظ هواشناسی نیز در این فصل هوای منطقه ما آرام بوده و برعکس آن در منطقه شمال عراق وزش توفان گرد و خاک شدت بیشتری به خود می گیرد.

به گفته وی به دلیل آرام بودن شرایط جوی در این فصل در منطقه ما توده های گرد و خاک با سرعت بسیار کمی جابجا می شوند.

عدم خروج غیر ضروری از منزل، کاهش فعالیت بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم بویژه در فضای باز، کاهش فعالیت های بدنی و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی از رفتارهای تاکید شده در وضعیت هشدار آلودگی هوا است.

این وضعیت هوایی برای تمامی افراد و به ویژه کودکان، بیماران قلبی و عروقی و افراد مسن خطرناک بوده و مردم باید مسایل ایمنی و بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 448 میلیمتر بارندگی در کردستان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 634 میلیمتر سال گذشته 29 درصد کاهش پیدا کرده است.

میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلیمتر بوده که این مقدار 2 برابر میانگین کشور است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 3خرداد1396، کدخبر: 82543034: www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
ع.ق74
این موضوع گرد و خاک با این حجم از آسیب و اذیت یه درس بزرگ برای همه انسانها داره که ببینن هر کاری که امروز تو زندگی میکنن ممکنه در سالهای آینده مضرات و آسیبهای جدی رو در برداشته باشه اگر هشیار و آینده نگر نباشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین