پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
استاندار سمنان با تأکید بر اینکه کسانیکه محکومیت قضایی ندارند می‌توانند در دانشگاه‌ها سخنرانی کنند، گفت: زمینه رشد و نشاط اجتماعی در دانشگاه‌ها افزایش یابد.

شعار سال: محمدرضا خباز در جمع رؤسای دانشگاه های استان سمنان در محل استانداری با تاکید بر اینکه مدیران نباید به روزمرگی دچار شوند، اظهار داشت: رمز موفقیت مدیران پیوند آنها با مراکز دانشگاهی است.

وی تصریح کرد: برنامه های کارشناسی استان برای توسعه باید از دانشگاه ها گرفته می شود.

*در آینده برای جذب دانشجویان با مشکل مواجه خواهیم شد

استاندار سمنان با طرح این سوال که آیا تمام رشته های موجود در دانشگاه ها مورد نیاز است، ادامه داد: باید در این امر بازنگری شود.

خباز ضمن اشاره به تحصیل عده زیادی از جوانان در یک رشته تحصیلی، تصریح کرد: در آینده برای جذب آنها با مشکل مواجه خواهیم شد پس باید بدنبال رشته هایی که کاریابی و زمینه اشتغال در جامعه دارد بیشتر رفت.

وی با تاکید بر اینکه باید نحوه اجرای تفاهم نامه مورد ارزیابی قرار گیرد تا نکات مثبت و منفی تجزیه و تحلیل شود، افزود: تمام تفاهم نامه ها و موافقت نامه های استاندار قبلی با دانشگاه ها را ادامه می دهیم.

*معنا ندارد برای حضور کسی در دانشگاه تصمیم بگیریم

استاندار سمنان بر این امر که معنا ندارد برای حضور کسی در دانشگاه تصمیم بگیریم چه کسی بیاید و چه کسی نیاید تاکید کرد و گفت: تمام کسانیکه محکومیت قضایی ندارند می توانند برای دانشجویان سخنرانی کنند پس باید زمینه شنیدن حرف های مختلف و منتقد و مخالف را در فضای دانشگاهی فراهم شود تا رشد و نشاط اجتماعی در دانشگاه ها افزایش یابد.

خباز گفت: مسائل بیرون دانشگاه از لحاظ امنیت به عهده استانداری است و درون آن بر عهده خود دانشگاه است و برای هر دو جناح سیاسی نباید محدودیت ایجاد شود چون محدودیت ایجاد کردن به نفع کسی نسیت و باید فضای نقد و استدلالهای قوی طرفین شنیده شود آن وقت دانشجویان به رشد و بالندگی می رسند.

وی ادامه داد: اگر ائمه اطهار(س) اجازه نمی دادند تا مخالفان حرفشان را بزنند امروز دستمان از استدلالهای قوی خالی بود و در آن زمان هر ایرادی می گرفتند ائمه اطهار (س) پاسخ منطقی دادند و این پاسخها برای ما برهان و استدلال قوی هستند.

*برگزاری نشست های سیاسی پس از موافقت شورای تامین

استاندار سمنان اضافه کرد: دانشجویان به دنبال دانستن همه نظریات هستند و ما باید این فضا را ایجاد کنیم و در این رابطه پس از موافقت شورای تامین، برگزاری نشست های سیاسی هیچگونه محدودیتی ندارد.

خباز با تاکید بر اینکه دانشگاهیان باید هم افزایی داشته باشند و زمینه استفاده از امکانات یکدیگر را ایجاد کنند، افزود: باید به جامعه و افراد اعتماد داشت خصوصا جوانان که امام راحل برای پیروزی انقلاب اسلامی به جوانان اعتماد کرد.

وی ادامه داد: مجموعه دانشگاهی یا منتخبان آن برای ارائه طرحهای مناسب جلسات مشورتی داشته باشند.

استاندار سمنان بحث اشتغالرا از اولویت های مطرح شده در دانشگاه ها دانست و افزود: از هر فکر و اندیشه ای که از سوی دانشگاه ها برای توسعه و رشد و شکوفایی استان ضروری است استقبال می شود.

در این جلسه رؤسای دانشگاهی استان سمنان نیز گزارشها، طرح ها و مطالب خود را بیان کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 28 آذر 1394، کد مطلب: 3003853: www. farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین