پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۹
فشار خون بالا معمولا تا زمانی که به اعضای انتهایی آسیب نرساند علامتی ایجاد نمیکند

شعار سال: فشار خون بالا معمولا تا زمانی که به اعضای انتهایی آسیب نرساند علامتی ایجاد نمیکند، حتی می تواند به چشم ها، قلب، کلیه ها، سیستم و یا شریان عصبی آسیب برساند اگر جزو کسانی هستید که دارای فشار خون بالا، هستید تورم، نیز خواهید داشت که همین تورم باعث ادم، در پاها و ساق پاها می شود که به اعضای انتهایی آسیب میرساند.

ورم ساق پا ناشی از احتباس مایعات در بافت ساق پا به عنوان ادم محیطی شناخته شده است. این می تواند به دلیل مشکل در سیستم گردش خون، سیستملنفاوی و یا کلیه شود. همچنین ممکن است تورم به دلیل تجمع مایع پس از نشستن یا ایستادن برای مدت طولانی رخ دهد.

در این مطلب میخواهیم ببینیم دلیل تورم پا ناشی از چیست باید بگوئیم که اضافه وزن می تواند گردش خون را کاهش دهد، و باعث می شود مایع به پاها،و مچ پا نرسد و یا ایستادن و یا نشستن برای مدت طولانی هنگامی که عضلات غیر فعال هستند، می توانند مایعات به سمت قلب پمپ نکند.

برای کاهش تورم در پاها حتما باید پاهای خود را روی بالش بالاتر از قلب قرار داده و دراز بکشید و رژیم غذایی کم نمک داشته باشید و جوراب ساق بلند بپوشید که در تمام داروخانه ها موجود است و گاهی اوقات قسمت متورم را ماساژ دهید و از پوست مراقبت کنید جوراب تنگ نپوشید وزنتان را کاهش دهید و برای درمان این تورم بدون تجویز پزشک هیچ دارویی مصرف نکنید.

در هر ساعت پیاده روی کوتاه مدت داشته باشید همچنین سطح پایین پروتئین در خون , سوء تغذیه، کلیه و بیماری کبد هم می تواند باعث ادم شود. تورم بدون درد پاها و مچ پاها یک مشکل شایع به خصوص در افراد مسن است .اضافه وزن , وجود لخته خون درپاها, پیری, عفونت پا و مشکل در رگ پاها هم میتواند باعث ادم شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار 9 خرداد 96، کد مطلب: 477512: www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین