پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۷۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
نبود انبار و سیلوی ذخیره گندم سبب ایجاد صف‌های طویل کامیون‌ها و تراکتورهای حامل بار گندم در مقابل مراکز خرید شد شهرستان پلدختر شده و کشاورزان به ناچار مجبور به فروش محصول خود به دلالان با نازل‌ترین قیمت شده‌اند.

شعار سالنبود انبار و سیلو ذخیره گندم باز هم کشاورزان پلدختری را با مشکل مواجه ساخته و سبب ایجاد صف‌های طویل کامیون‌ها و تراکتورهای حامل بار گندم در مقابل مراکز خرید شده که برای تخلیه بار خود باید ساعت‌ها معطل و منتظر بمانند.

مرتضی اسدی یکی از کشاورزان گندم کار روستای چم قلا پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر اظهار داشت: نبود انبار و سیلو سبب شده که ما نتوانیم گندم‌های خود را به موقع برداشت کنیم و این موضوع چندین مشکل دیگر را نیز به همراه دارد.

معطلی چند ساعته کشاورزان پلدختری برای تحویل گندم

وی افزود: بار گندم خود را ساعت چهار بعدازظهر برای تحویل به انبار ذخیره گندم پلدختر آوردم تا ساعت 9 شب معطل ماندم که بعداز آن اعلام کردند به خاطر مواجه شدن با زمان افطار تعطیل شد و با بار گندم تا ساعت 12 شب به مدت هشت ساعت همان طور منتظر ماندم تا این که به دلیل خستگی زیاد ناچار به خانه برگشتم.

این کشاورز پلدختری عنوان کرد: فردای آن روز برای بار دوم جهت تخلیه گندم‌ها به انبار ذخیره گندم مراجعه کردم که با صف طویل خودرو حمل گندم مواجه شدم وهم اکنون که ساعت سه بعداز ظهر است هنوز هم می‌گویند ماشین در حال بارگیری است اما ما چیزی نمی‌بینیم و خبری از بارگیری نیست.

ظرفیت محدود انبار گندم و بلاتکلیفی کشاورزان

کامین گنجی گندم کار روستای باغ گل گل پلدختر بیان کرد: 11 ساعت تمام در مقابل انبار ذخیره گندم در پلدختر معطل ماندم و همچنان می‌گویند انبار پر است و جهت بارگیری گندم‌ها و حمل آن به مرکز استان با کمبود وسیله نقلیه مواجه هستیم و هنوز باید منتظر ماند.

نوراله ولی پور یکی از گندمکاران روستای ولی عصر پلدختر گفت: هفت ساعت است که با خودروی حمل گندم خود در مقابل انبار ذخیره در پلدختر معطل مانده‌ام و هنوز هم تخلیه نشده که این مشکل و معطلی‌ها تنها به خاطر کوچک بودن انبار ذخیره گندم و نبود سیلو و همکاری نکردن مسئولان با کشاورزان است.

نبود انبار و خطر از دست دادن محصول

وی تصریح کرد: این وقفه ایجاد شده بین برداشت و فروش به دلیل نبود جایی برای خالی کردن بار گندم مزارع را با خطر ریزش و آتش سوزی تهدید می‌کند و کشاورزان مدام باید نگران بروز این گونه مشکلات باشند.

دیگر کشاورز پلدختری اظهارداشت: از روز گذشته تراکتور و کامیون حامل گندم زیر بار در مقابل مرکز خرید مانده‌اند و منتظر خالی کردن بار خود هستند که این موضوع سبب شده کمباین‌ها نیز به طور عملی قادر به ادامه برداشت نباشند و کشاورزان نیز برای برداشت مزرعه خود همچنان معطل این مسئله هستند.

نبود جایگاه مناسب برای تخلیه گندم و فروش محصول با نازل‌ترین قیمت

محمد جودکی افزود: نبود یک جایگاه مناسب و کافی برای تخلیه گندم در پلدختر سبب شده تا کشاورزان این منطقه محصولات خود را به قیمت نازل‌تری به دلالان و خریداران دیگر بفروشند.

یک گندم کار روستای سراب حمام پلدختر عنوان کرد: ما وقتی با کمبود جایی برای تخلیه مواجه می‌شویم به خاطر ترس از خراب شدن ، ریزش و هدر رفت محصول خود مجبور هستیم آن را زیر قیمت به دلالان بفروشیم.

محمودندبیان کرد: این مشکل همیشگی کشاورزان شهرستان پلدختر است که با جمعیتی بیش از 80 هزار نفر و با وجود این که یکی از قطب‌های تولید کننده گندم غرب کشور محسوب می‌شود اما متأسفانه هر سال کشاورزان این منطقه به هنگام برداشت محصول خود از نبود سیلوی ذخیره گندم رنج می‌برند.

یک راننده تراکتور حامل گندم که در مقابل مرکز خرید معطل مانده است به خبرنگار تسنیم در پلدختر گفت: ساعت‌ها است که با وجود هوای گرم زیر بار گندم مانده‌ام و همچنان با صف طویل از وسایل نقلیه سبک و سنگین حمل گندم مقابل مرکز خرید مواجه هستم.

صف طولانی کشاورزان برای تخلیه بارهای گندم

وی اظهارداشت:اگر جلوی مراکز خرید به دلیل نبود سیلو و جایی برای تخلیه معطل نبودیم و بار خود را به موقع خالی کنیم می‌توانیم به صورت پی در پی در یک حالت رفت و برگشت سریع باک یا بار کمباین‌ها تخلیه می‌شد و کار کشاورزان زودتر انجام می‌شد تا این همه نگرانی و مشکلات ایجاد نشود.

بهمن رشنو ، مسئول اداره تعاون روستایی شهرستان پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم افزود: ازدحام مراجعه کنندگان تخلیه بار گندم سبب شده که انبارها سریع پر شود و از طرفی یکسری تریلرها مشغول بارگیری و تخلیه انبار هستند و یکسری دیگر جهت ذخیره تخلیه می‌شوند.

وی عنوان کرد: بنابر این ما در حال تخلیه انبار ذخیره گندم در روستای سراب حمام و شهر پلدختر هستیم تا جا برای تریلرها باز شود و در این رابطه مشکلی نداریم و گندم‌ها را تحویل می‌گیریم اما تنها مردم باید به دلیل ازدحام صبر بیشتری به خرج دهند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 10خرداد 96، کدمطلب:1423732، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین