پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۷۱۵
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
کلاس‌های دانشکده دندانپزشکی بروجرد در پی استعفای جمعی از اساتید این دانشکده در اعتراض به امنیتی شدن فضا تعطیل شد.

شعار سالکلاس‌های دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد ظهر امروز با اعتراض مجموعه اساتید این مرکز تعطیل شد. اساتید در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولان دانشگاه آزاد به مطالبات بر حق آن‌ها و تهدید بر امنیتی شدن فضا توسط معاونت دانشگاه دست به تعطیلی کلاس‌های خود زدند.

این واقعه زمانی رخ داد که جمعی از اساتید دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد واحد بروجرد در اعتراض به عدم دریافت پرداختی‌های خود از سوی مسئولان دانشگاه اقدام به تجمع کردند و پس‌ازآن معاونت دانشگاه آزاد در تماسی ضمن تهدید اساتید نسبت به اطلاعاتی کردن موضوع خواستار تمکین اجباری اساتید دانشگاه شدند.

دانشگاهی بدون رئیس!

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد 220 دانشجو در مقطع دکتری دندانپزشکی با حضور چندین متخصص و فوق تخصص رشته‌های مرتبط از شهرهای مختلف کشور دارد که سال گذشته نیز به دلیل عدم وجود استاد در پایه‌های تحصیلی بستر تجمعات دانشجویی بود اما نه‌تنها این مشکل از سوی دانشگاه آزاد بررسی و رفع نشد بلکه امروز نیز تجمعات تازه‌ای از سوی اساتید این دانشگاه شکل‌گرفته که کلاس‌های این مرکز آموزشی را به تعطیلی کشانده این در حالی است که رئیس این دانشکده نیز یک سال پیش به دلیل همین مشکلات از سمت خود استعفا داده و هم‌اکنون دانشکده بدون رئیس اداره می‌شود.

اما در اعتراض به روند استعفای دسته‌جمعی اساتید این دانشکده نیز جمعی از دانشجویان در محوطه دانشگاه تجمع کرده و خواستار رسیدگی و توجه مسئولان امر شدند.

محمدعلی ناصری متخصص ارتودنسی و رئیس سابق دانشکده دندانپزشکی بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم یکی از نارضایتی‌های اساتید این دانشکده از مسئولان دانشگاه را بی‌توجهی در پرداختی‌های اساتید دانست و گفت: اساتید اعلام کردند تا زمانی که معوقات آن‌ها پرداخت نشود در کلاس‌ها حضور پیدا نمی‌کنند اما پس‌ازاین اقدام که به‌دوراز هرگونه تحریک و بی‌نظمی در درون دانشکده انجام شد، معاون دانشگاه آزاد بروجرد در تماسی با اساتید آن‌ها را تهدید کرد که در صورت تداوم این روند موضوع را اطلاعاتی می‌کند.

وی افزود: موضوع اصلاً اطلاعاتی نبوده و نیازی به دخالت دستگاه‌های رابط نداشت و اساتید نیز همگی در اعتراض به این بی‌احترامی و برخی مشکلات قبلی نظیر ضعف پرداختی‌ها که بسیار پایین بوده و نیز بی‌احترامی‌های متعدد و بروکراسی‌های بسیار پیچیده دست به اعتراض و تعطیل کردن کلاس‌های دانشگاه زدند.

بروکراسی‌های بیمارگونه

علی‌رضا ریحانی تنها متخصص جراحی فک و صورت و استاد دانشکده دندانپزشکی بروجرد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با تشریح مشکلات این مرکز درمانی آموزشی گفت: این دانشکده فاقد چارت تشکیلاتی و ساختار مشخص است و این در حالی است که مسئولان دانشگاه وجود این نقص را تکذیب کرده و هیچ‌گونه پیگیری نیز در این زمینه نداشته‌اند.

وی افزود: این دانشکده تولید درآمد می‌کند و بر اساس محاسبات انجام‌شده در حدود دو ماه بالغ‌بر 240 میلیون تومان برای دانشگاه تولید درامد داشته که یک‌سوم از این مبلغ درآمد خالص بوده بااین‌وجود درخواست‌های اساتید اصلاً پیگیری نمی‌شود و بروکراسی بسیار کند و بیمارگونه این مرکز سبب شده درخواست‌های اساتید که برای رفع احتیاجات درمانی بیماران این مرکز ارائه می‌شود با تشکیک و احتمالاتی بر مبنای زیاده‌خواهی اساتید بی‌اهمیت جلوه داده شود.

این استاد دانشکده دندانپزشکی بروجرد بابیان اینکه اساتید این دانشکده عمدتاً نیاز مالی به‌ حقوق دانشگاه ندارند و ازلحاظ مالی تأمین هستند، عنوان کرد: اساتید با حسن نیت و حسن همکاری در این مجموعه فعالیت می‌کنند و انتظار دارند به مطالبات آن‌ها رسیدگی شود و بااینکه این متخصصان در حوزه درمانی بیماران تلاش می‌کنند و حساب آن‌ها در تأمین مطالباتشان متفاوت است اما توجهی به این نیازهای درمانی نمی‌شود.

وی با تصریح بر اینکه ریاست دانشگاه، هیئت‌علمی و نه حتی معاونت علوم پزشکی کوچک‌ترین اختیاری در حد خرید یک سرنگ یک‌بارمصرف در این مجموعه دانشگاهی ندارند، گفت: با اعمال بروکراسی‌های پیچیده در این دانشگاه باید از صفرتا صد مشکلات به امضای ریاست برسد و ریاست نیز بسیار با اهمال عمل می‌کند و حرف اساتید ارزشی برای آن‌ها ندارند.

پیگیری‌هایی که علاج درمان بیماری مزمن دانشکده نشد

ریحانی از پیگیری‌هایی می‌گوید که علاج درمان بیماری مزمن این دانشکده نشده و همچنان مشکلات را به قوت خود باقی گذاشته اما اتفاقی که امروز برای این اساتید کم‌توقع افتاده مجموعه اساتید این دانشگاه را بسیار منقلب کرده و آن‌هم تهدیدات امنیتی بوده که از سوی معاونت دانشگاه نسبت به آن‌ها اعمال‌شده، تهدیداتی که به گفته ریحانی شأن علمی و امنیتی آن‌ها را زیر سؤال برده و فعالیت در چنین فضایی را با مشکل مواجه کرده است.

وی معتقد است کار کردن در چنین جوی دلگرمی برای ادامه همکاری را از بین می‌برد و نباید از طریق اهرم‌های فشار نظیر اطلاعات، اساتید این دانشگاه را مجبور به همکاری و یا سکوت در برابر نواقص نمایند چراکه چنین ادبیاتی در هیچ کجای جهان با اساتید دانشگاهی شناخته‌شده نیست.

این استاد دانشکده دندانپزشکی بروجرد گفت: به کار بردن این ادبیات وقیحانه با قلدرمآبی و امنیتی کردن موضوع امنیت اساتید را مخدوش می‌کند آن‌هم در کشوری که امن‌ترین کشور خاورمیانه است مگر می‌شود با تعطیل شدن یک کلاس درس تهدید امنیتی ایجاد شود که می‌گویند ما را تحویل اطلاعات می‌دهند و این‌گونه شأن اساتید را مخدوش می‌کنند.

وی افزود: تا هنگامی‌که مسئولان دانشگاه گوشی برای شنیدن مشکلات این دانشکده نداشته باشند کلاس‌های درس را تعطیل می‌کنیم و از ارائه خدمات درمانی نیز خودداری می‌نماییم.

حالا این مرکز آموزشی درمانی نیز با بی‌توجهی مسئولان امر در تأمین خواسته‌های به‌حق اساتید تعطیل می‌شود و متخصصان این مرکز نیز از شهر بروجرد به دلیل به کار بردن این شیوه‌های نادرست نظارتی کوچ می‌کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 9 خرداد 96، کدمطلب:1423864، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین