پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۷۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
روزنامه عربستانی عکاظ مدعی شد که قطر به حشد شعبی وعده داده در صورت گشودن جبهه جنگ با عربستان در شمال، یک میلیارد دلار به آن‌ها کمک خواهد کرد.

شعارسال: روزنامه عربستانی عکاظ نوشت: قطر ۱۰۰ میلیون دلار به حشد شعبی کمک می‌کند و به آن‌ها وعده داده که در صورت گشودن جبهه جنگ با عربستان در شمال، یک میلیارد دلار به آن‌ها کمک خواهد کرد.

این روزنامه نوشت: قطر با تمامی گروه‌های "شر" از القاعده و اخوان المسلمین و انصارالله گرفته تا حزب‌الله همکاری می‌کند تا در عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تنش ایجاد کند!

این روزنامه در ادامه آورده است: «پیامدهای رخدادها و واکنش‌های عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس علیه "تجاوزات" دولت قطر در سطح مردمی و رسانه‌ای جدی و سرنوشت‌ساز بود. "عقده فقر سیاسی" قطر باعث نشد در مواضع خود بازنگری و روابطش را بهبود بخشد بلکه روش تنش‌آمیزتری را برگزید و تلاش کرد تا توهم خود را درباره گرفتن نقش رهبری از عربستان در جهان عرب دنبال کند.»

این روزنامه نوشت: «دولت قطر از طریق اقداماتش به "خودکشی سیاسی" می‌پردازد. قطر علیه طرح عربستان برای متحد کردن جهان عرب ایستاد و از جنبش حماس برای جدایی از دولت فلسطین حمایت کرد و به حمایت از "صفوی‌ها" در بحرین پرداخت. قطر از مخالفان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در خارج حمایت و برای آن‌ها منبرهای رسانه‌ای را گشود به مخالفان عربستانی نیز مبالغ سالیانه‌ای را اختصاص داد.»

دعوا میان قطر و برخی اعضای شورای همکاری خلیج فارس به ویژه عربستان و امارات پس از آن بالا گرفت که خبرگزاری رسمی این کشور نقل قول‌هایی از امیر قطر منتشر کرد که در آن از نقش ایران در ثبات منطقه تجلیل کرده و حزب‌الله لبنان را به عنوان یک جریان مقاومت ستوده بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 10خرداد1396، کدخبر: 671730: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
0
0
این یک توهم احمقانه است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین