پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۰۰۱
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
دادستان اردبیل گفت: کارخانه ذوب آهن اردبیل از بابت مطالبات 88 کارگر خود، به پرداخت 3 میلیارد و 60 میلیون تومان محکوم شده است.

شعار سالسید ناصر عتباتی، صبح امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: کارخانه ذوب آهن اردبیل از بابت مطالبات 88 کارگر خود، به پرداخت 3 میلیارد و 60 میلیون تومان محکوم شده است که بخش عمده این مطالبات، حقوق معوق کارگران است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شرایطی برای این کارگران حکم بازگشت به کار صادر کرده است که حتی یک نفر از این کارگران در محل کار خود مشغول به فعالیت نشده‌اند.

وی ادامه داد: مطالبات و معوقات حقوق این کارگران در حالی که هیچ فعالیتی در کارخانه ذوب‌آهن اردبیل نداشتند، هر روز افزایش یافته و به رقم فعلی رسیده است و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در مورد صدور لیست کار برای این کارگران که عملا فعالیتی در مجموعه نداشته‌اند، پاسخگو باشد.

عتباتی تصریح کرد: نهادهایی که متولی تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما هستند، فقط برای اینکه لیست کارگران اخراجی‌شان خالی یا کم باشد و خود زیر سوال نروند، کارفرما را به بدترین شکل ممکن زیر فشار قرار داده‌اند.

وی گفت: کارفرمای جدید با جدیت در حال فعالیت است و با تعدیل نیروی کار مجموعه به 120 نفر، حقوق کارگران در ماه‌های فروردین و اردیبهشت را هم پرداخت کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل افزود: با پیگیری‌های انجام شده معوقات کارگران نیز در قالب چند فقره چک از سوی کارفرما دریافت شده است و به تدریج پرداخت خواهد شد.

عتباتی در پایان با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه مسوولین استان از کارفرمای فعلی کارخانه ذوب‌آهن اردبیل گفت: در بررسی مشکلات پیش آمده در این واحد صنعتی، سهل‌انگاری نهادهای متولی تنظیم روابط کارگر و کارفرما مشهود است.

وی گفت: نهادهای متولی باید نگاه ویژه ای به واحدهای تولیدی و صنعتی داشته باشند تا این مجموعه‌ها با قدرت به فعالیت خود ادامه داده و ظرفیت اشتغال خود را افزایش دهند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 13 خرداد 96، کدمطلب:۱۳۹۶۰۳۱۳۰۰۰۵۸۰، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین