پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۹۱۶
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۶
امام جمعه ایوان گفت: حقوق کارگران ایوانی در دوران رشد اقتصادی بالای 7 درصد پرداخت نمی‌شود.

شعار سال: حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایوان به بحث آفت‌های زندگی پرداخت و اظهار داشت: این هفته هم به مناسبت سالروز حماسه 9 دی بحث آفت بزرگ فتنه‌گری را مطرح می‌کنم.

امام جمعه ایوان با تفسیر کوتاهی از آیه 25 سوره انفال گفت: بر اساس این آیه خداوند حکیم می‌فرماید، بپرهیزید از فتنه‌ای که تنها دامن ظالمان را نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر وقتی فتنه ایجاد می‌شود خشک و تر را با هم می‌سوزاند، امروز یکی از مهم‌ترین فتنه‌ها همین جملاتی است که در فضای مجازی علیه مقدسات و اعتقادات مردم شکل گرفته که همگان باید هوشیار باشند.

*سال 88 دست اجانب و بیگانگان در فتنه کاملاً آشکار بود

لروند تصریح کرد: در سال 88 هم دست فتنه اجانب و بیگانگان کاملاً آشکار بود اما برخی خودشان را به خواب زدند.

وی همچنین آغاز سال 2017 میلادی را به همه مسیحیان تبریک گفت و ادامه داد: امیدواریم روزی برسد که مردم جهان در کنار هم با صلح و آرامش زندگی کنند و شعارهای قشنگ بین‌المللی تبدیل به عمل شود.

امام جمعه ایوان همچنین سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچف رهبر شوروی سابق را گرامی داشت و اضافه کرد: ایشان چه زیبا فروپاشی کمونیست را پیش‌بینی کردند، امام راحل به گورباچف گفتند مشکل شوروی از اقتصاد و آزادی نیست مشکل شما از عدم اعتقاد واقعی به خداست که این پیام اوج ژرف‌اندیشی و بصیرت ایشان را نشان می‌دهد.

*ظلم اسرائیل این رژیم منحوس را غرق و نابود می‌کند

لروند تصریح کرد: رهبر عزیزمان هم درباره اسرائیل فرمودند اسرائیل تا 25 سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت که کاملاً مشخص است ظلم اسرائیل این رژیم منحوس را غرق و نابود خواهد کرد.

وی میلاد با سعادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را به عنوان نمود ولایتمداری گرامی و در سالگرد شهادت آیت‌الله نمر یاد آن عالم مظلوم را گرامی داشت.

امام جمعه ایوان همچنین سالروز شهادت حماسی شهدای هویزه و روز شهدای دانشجو را گرامی داشت و از شهید محمدحسین علم الهدی به عنوان یک شهید دانشجوی با بصیرت در جریان هویزه تجلیل کرد.

لروند در بخش دیگری از سخنانش به رسوایی بزرگ 30 نفر از فتنه گران وطن‌فروش در نوشتن نامه به ترامپ برای تحریم بیشتر کشور اشاره کرد و گفت: این نامه یک سند روشن و مایه ننگی است بر پیشانی فتنه گران که اوج پستی این قماش وطن‌فروش و خائن را نشان می‌دهد.

امام جمعه ایوان به نامه 220 نماینده مجلس در مورد درست بودن حساب‌های قوه قضائیه و اشاره به تهمت یک نماینده مجلس در تهمت به رئیس مجتهد و انقلابی قوه قضائیه را اوج مظلومیت جمهوری اسلامی دانست که برخی به جای آنکه رسالت نمایندگی را خدمت به ملت قرار دهند، نقش جاسوسی برای اجانب را بازی می‌کنند که پس از سخنان دختر صفدر حسینی به عنوان اینکه حقوق نجومی حق ما بوده سخنان همین صادقی را سند دیگری از لیست امید و رای مردم به نمایندگانی دانست که در تلاش برای ناامید کردن مردم از نظام اسلامی اقدام می‌کنند.

لروند با اشاره به سخنان آقای پورمحمدی درباره حقوق‌های نجومی که قرار نبوده برخوردی با کسی صورت گیرد را اهانت به شعور مردم دانست و تصریح کد: جناب وزیر شما که ملبس به لباس اهل علم هستی چرا چنین سخن می‌گویید شما به کجا می‌روید چرا به تعصب جناح و باند چشم خودتان را به واقعیت‌ها بستید یعنی آیا واقعاً فهمیدن سخنان رهبر عزیز این‌قدر سخت است آیا حضرت آقا هشت ماه پیش فرمودند فقط اموال بیت‌المال برگردانده شود یا معظم له به سه نکته مهم اشاره فرمودند، 1- عزل نجومی بگیرها، 2 - برگرداندن مال به بیت‌المال و 3 - محکومیت و مجازات حقوق‌بگیران نجومی، آیا فهم این موضوع این‌قدر سخت شده چرا به وظیفه خود عمل نمی‌کنید، چرا عده‌ای را تشویق به فساد بیشتر می‌کنید.

*عقب‌نشینی مسؤولان ایلام از مواضع نسنجیده دلیل مطالبه‌گری یاوران انقلاب است

وی حضور حماسی مردم استان ایلام را در حماسه 9 دی عموماً و حضور با بصیرت شهر شهیدان ایوان را خصوصاً وصف‌ناپذیر دانست و از مردم حزب‌الله استان ایلام که در این ایام یک اتحاد مثال‌زدنی در مقابل فتنه و حامیان فتنه نشان دادند تشکر کرد و گفت: عقب‌نشینی مسؤولان استان ایلام از مواضع نسنجیده خود دلیل همین مطالبه‌گری یاوران انقلاب است.

امام جمعه ایوان گفت: با کمال تعصب فرمانداری ایوان مثل سال گذشته در این مراسم حضور پیدا نکرد تا زاویه داشتن با ولایت را در قبال این حماسه بزرگ به اثبات برساند، البته چون حضرات سیاسی در مسیر باطل خود همیشه مدافع هم هستند درست در همین 9 دی وی را به سرپرست فرمانداری ایلام منصوب کردند، جالب است بدانید حتی یک بنر هم برای گرامیداشت این روز نصب نکردند.

لروند تصریح کرد: برای سردرب فرمانداری ایوان تابلویی را که سال گذشته به مبلغ 40 میلیون تومان نصب کردند که مثلاً مناسبت‌ها در آن درج شود اما این تابلو از یک روز قبل 9 دی خاموش بود تا دل خانواده شهدا و دلسوزان ولایت بیشتر بسوزد.

*در شهر باسواد ایوان قحط‌الرجال نیست که غیرایوانی مدیر این شهر شود

وی ادامه داد: من یک سؤال دیگر هم این هفته از استاندار ایلام می‌پرسم چرا در دو سال گذشته هر مسؤول ایوانی را که عزل کردید یک غیر ایوانی به جای او نصب می‌کنید، آیا در باسوادترین شهر استان ایلام و کشور با 93 درصد باسوادی قحط‌الرجال شده است.

امام جمعه ایوان گفت: آیا وقت آن نرسیده که برخی سیاسی‌کاران این تبعیض‌ها را ببینند.

وی در پایان از مدیرکل منابع طبیعی و مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای و مدیرکل آب و فاضلاب روستایی و شهرداری ایوان تقاضا کرد، مطالبات کارگران زحمت کشی که چند ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند را پرداخت کنند، این چه نرخ رشد اقتصادی 7،4 درصدی است که حتی حقوق کارگر پرداخت نمی‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 10 دی 1395، کد مطلب: 13951010000237، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین